Gå til innhold

Villmarksbuttiken salg


bushman

Anbefalte innlegg

Var innom villmarksbuttiken som bedt på internet å hjelpe til daglig drift ved å kjøpe varer som var satt 50% ned. Jeg er jo glad å hjelpe så tatt en tur innom, handletur ble to timer og tretti minutter lengre enn nødvendig pga kø ved kasse som minnet meg om mine ungdomsdager under komumnist tiden i vårt land - da ventet vi i kø på absolutt alt som man kan tenke seg, bananer eller appelsiner var det ekstra kø på mens do papir var litt mer tilgjengelig av og til.

Ved selve kasse fikk jeg beskjed at dette er desidert den lengste regning i dag. Dessverre var det ingen premie for det og jeg var selv overrasket over hvor utrolig flink er jeg å hjelpe til når jeg fikk slutttall på regningen.

Npr jeg kom hjem så sporte kjeresten om det var dyrt, jeg sa at er alt relativt. Hun sporte hvor mye har jeg betalt, da sa jeg "det samme som jeg har spart" og da skjønte hun at hun bør ikke spørre om flere detaljer :-D :-D :-D

  • Lik 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, RolvS said:

Oi er det uklart med langsiktigheten der? Må kanskje kjøre en tur i morgen da. Last chance to see :2_grimacing: 

Stått på fb innlegg et eller annen sted 50% i dag og i morgen, men såvidt jeg har forestått det så er det for å hente inn cache for å drive framover, dvs unngå konkurs..

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var den> https://pikewallis.hooked.no/2019/01/hvis-vi-onsker-a-ga-dit-i-fremtiden-sa-skal-du-ta-turen-na-50-pa-masse-varer-fredag-25-01-og-lordag-26-01/?fbclid=IwAR23BttbFA-Y7k482BSJ7C4Pm6X8yJt1kgRECh4HLiHI_AnzfO1C_4b5PPA

 

det var litt rare priser på noe ting forresten, tmc dry wing som koster cca 120 var for 69 før avslag, dry dip som koster 130 andresteder var priset på 225.. bare til info.. for min del så var det mesteparten små ting som man bruker hele tiden, tippet materiel (berømt trouthunter fluoro) tmc kroker (tror sammen med mustad som jeg kjøpte på stramLine og fikk fra Knapek så har jeg nå arsenal slik at hele familie kan starte å binde ev. jeg kan binde i neste 10 år :-) og seal dubbing som jeg elsker å bruke men som er vandkelig å tak i.. plus «et par» andre småtteri som hardy snelle, whitings cape som jeg bare måtte ha osv osv

Endret av bushman
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du kjappe deg, er rimelig utplukka der nå, men er vel mulig å finne noen godbiter enda, var der igår å plukka med meg en scott f2, men la den tilbake etter å ha stått 25 minutter i en kassakø som ikke bevegde på seg.

vurdere å se om den fortsatt er der. 

Forferdelig synd om butikken blir nedlagt. Er vel den sjappa jeg har lagt igjen mest penger i de siste åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drive detaljhandel i dag framstår for meg som et lite mareritt. Det er ikke mange år siden man rusla til den nærmeste sjappa og kjøpte det de hadde i butikken. Sånn er det ikke lengre. Håper de greier å finne en modell som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for å spille videre på det; det blir vanligere og vanligere at merkene har egne utsalg, både hva fysiske butikker og nettbutikker angår (HH, Fjellräven, Apple,...). På flueutstyrsfronten går Eikre-Fly den retningen. Flyfish Europe er nå nettbutikk. Da blir det ikke lettere å konkurrere på pris, for eksempel, når man må konkurere med produsenten. Når begynner guideline og vision å selge tinga sine på nett? Kan like gjerne være rett rundt hjørnet. Utfordringene tårner seg opp for sjappa på hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mulig å ha fysisk butikker som går rundt i fremtiden også, men da må nettbutikken dra store deler av lasset og man må være dyktige på hva man lagerfører. Store butikker med dyr husleie og for mange produkter på lager blir fort en utfordring når man kan drifte en nettbutikk til langt lavere kostnader.

vmb har nok ikke fulgt med i timen hva angår nettbutikk og det må man i disse dager. 

Hjalp vel heller ikke at xxl åpna på Jessheim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...