Gå til innhold

Leter etter en spesifikk video


bushman

Anbefalte innlegg

Hei,

snø i Oslo område er nesten smeltet og det er på tide å komme seg ut og øve litt, sant? :-) siste år så fant jeg en grei video hvor det var forklart noe vår tips til å øve på vannkast. Karen satt på en fjell ved vann og viste vannkast og gradvis lagt til flere tips til å kaste lengre. Jeg har selvfølgelig glemt å lagre den til bookmarks. Jeg mener det er det samme kar som viser fram som den her men klarer ikke finne fram igjen. Noen kanskje vet?

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkast er gøy, ikke vanskelig og helt nødvendig. Fokus på å løfte linen opp og kast inn mot deg (start lavt med stangtoppen, tidlig/lav kontakt å få linen opp av vannet tidlig) og før tuppen på en linje oppover eller rett bakover. Ned-opp bevegelsen er hovedgreia folk sliter med å bli kvitt, dvs: Etablerer kontakt for høyt fører stangtoppen ned og opp i innkastet. Resultatet er åpenbukt og lav hastighet.
Kast med skikkelig fortom og øv på ankring og presisjon med innkastet. Innkastet er alt. I skauen så er det små marginer når du ikke kan vade og man må beherske å ankre foran seg på vannet slik at bare bukta kommer på siden av deg.

Gleder meg til mai :-)
 

Mygg i mai from Rune Stokkebekk on Vimeo.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...