Gå til innhold

Exped downmat lekker dun i ventil


torese

Anbefalte innlegg

Innvendig kammer som er sprekt desverre. Ta bilde av det , og av lot nummer som er på underlaget. Er det under 5 år siden du kjøpte er det reklamasjon(sålenge du har kvittering). Exped hadde noen dårlige produksjoner i 2013-2014 . Og jeg fikk igjen på garanti.

Er du heldig og gjør det og beholder det gamle så er det fremdeles ett knall underlag til sommerturer. Sålenge du har fått ut all duna

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både synmat og downmat. Det hender at det kommer ut noen dunfibere på downmat og lit finere fra synmat. Dette har skjedd når jeg trykker luft fort ut og med finger på tømmeventil. Men her prater vi om minimale mengder. Det kan jo være at du kan prøve å bruke litt trykkluft forsiktig i tømmeventilen. På mine er det en tynn rund gummilapp, hadde blåst litt der med luft for så å se forsiktig om hva som er bak lappen. Bare synsing dette men det er sikkert vært et forsøk.

Endret av Tørrflua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra exped men vet ikke om jeg ble noe klokere:

Tore 

we are sorry if a product from our assortment causes you problems! On all Exped products we offer a 5-year warranty on material and workmanship. Excluded from this are the UL/ HL Hyperlite/ Hypersleep/ Winterlite products, which have a 2-year warranty. On the side seam in the height of the valves you will find a 4-digit LOT-No. e.g. 31.., what is its the number and the exactly name of your mat? (Whereby we are still accommodating with 1-2 years over it.) 

We can't repair this, but to decide if it's still a warranty case, we would have to see the mat. Could you email us a photo of the defect? 

Then you can destroy the mat and have to buy a replacement on the spot. The way is usually via the dealer where you bought it. But in your case, if it is a warranty case, we could also send a replacement mat to your home address or if someone comes to visit you, we could send it to them. 

Freundliche Grüsse / cordialement / best regards 
Bea 
Customer Service 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...