Gå til innhold

Fjellfiske the 2019 tour de ørret


bushman

Anbefalte innlegg

Hei,
tenkte å pakke ned et par fluestenger, packraften, en barn og ta en tur innom et eller annen fjellområde midt i sommer. Det første jeg kommer på er Stabbursdalen, paddle ned Bohkosjohka, der har jeg en del detaljerte ruter som var tatt før dvs mest info. Men mistenker det kan bli litt for mye folk, det innebærer flytur til Alta/Lakselv, pluss man trenger dyrt fiskekort for nedre del av elva pga laks.

Finnes det en fjell i diameter si 3t kjøring med bilen fra Oslo som dere kunne anbefale hvor det blir bra med både fiske og camping? Kan bli også Sverige rett over grensa og jeg kan også kjøre litt inn på grusvei med sykkel og barnevogn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, med barnevogn mente jeg en sånn som kobles til sykkel og brukes å frakte barna / bagassje, bare i tilfelle det finnes sykkelstier oppe på fjell som i f.e. Finse.. det er ellers mening at vi skal gå/paddle, selve barnevogn er ikke nødvendig.

Endret av bushman
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Vidda blir vel de 2 mest gunstige utgangspunktene Kalhovd eller Tinnhylen for å holde kjøretiden sånn noenlunde.

Kalhovd (Og område sørover):

Mange kilometer med vei man kan kjøre/sykle, mye fiskbare vann i nærhet til vei dog mye private vann der oppe..

Mtp padling er det heller lite elv og mer stillevann som kan være litt store om det blåser opp..

Trondsbu/Tinnhylen:

Ikke mye sykkelvei om man ikke parkerer ved bommen på RV7. Sett flere som padler inn over Tinnhylen med og uten barn. Kan komme seg en god del km avgårde om forholdene er ok..

 

Felles er vel uansett at det blir stort og åpent og vind kan gjøre ting tungvindt... Og generelt mye folk på fjellet synes jeg, ihvertfall i fellesferien..

 

Om padling/elv er viktigere enn snaufjellsfølelsen kan Åsta eller Ljøra være alternativ. Åsta er nydelig stilleflytende elv (mange km i øvre deler), men med 99% latterlig småfallen fisk. Ljøra er en god del hakk bedre mtp fiskestørrelse, men fortsatt langt mellom de på 500g+

  • Lik 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...