Gå til innhold

Hva lærte du i sesong 2018


bushman

Anbefalte innlegg

54 minutes ago, Truls said:

Når det er snakk om å lage seg muligheter for nytt utstyr, så er det bare å skaffe seg et inbilt behov og stå hardt ved dette, og overtale seg selv til at dette er noe man bare må ha. Etter hvert blir man veldig dyktig på dette. Og motsatt, om man finner en snelle man bare må ha, så er det bare å bruke fantasien og finne et behov som bare den kan dekke. Overtalelsesevne overfor seg selv er en kunst det er viktig å beherske. Egentlig bør man trene på dette på lik linje med f.eks kasting.

Dette er noe av det jeg er aller flinkest til når det gjelder fluefiske <<l

Uten å dra dette for OT nå, så kan jeg si det slik; hele mitt liv har jeg jobbet med dette, og dæven, du finner ingen selger i verden som overtaler meg bedre enn meg selv, jeg kunne solgt sand i Sahara, til meg selv, med rett motivasjon. Det å rettferdiggjøre noe for seg selv tror jeg er overraskende enkelt, men du må være åpen for det, og man er gjerne det på de tingene som man mener er viktig. Jeg er på motsatt side igjen også relativt habil på å kunne fortelle meg selv hvorfor noe ikke er viktig, og det igjen ekke alltid bare velstand...

Endret av Roaas
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Feskbaill said:

den må jo også passe designmessig, samt at man helt sikkert trenger en ny line også, og å bytte liner mellom snellene blir jo bare unødvendig ekstra jobb...;D

og det er bare starten. vadebuksa passer ikke til stanga fargemessig heller, og det kom jo ny modell likevel. men når ny vadebuksa er på plass då er det ok med nye sko og, jakka er bare et pølse i slaktetiden og en caps pluss nye pola briller og jo småtteri. impregnerings middel, fortommer og fluer som jeg bundet prøver jeg å beholde ;-)

Endret av bushman
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...