Gå til innhold

Fiskeplassapp


RolvS

Anbefalte innlegg

Nei... hvorfor det... Er det feil å bruke litt tid nå på å finne seg godplassene. JA DET ER DET! Folk skal ha alt lettvint servert, gidder ikke å lære seg basiskunskaper om hverken utstyr eller bruk av det. Enda mindre om entomologien og samspillet... Veien skal være kortest mulig til å vise fram storfisken på Insta eller FB... Egentlig ganske avskyelig hele sosiale medier greia og det jaget som mange gidder å holde på med nå. "Se så flink jeg har vært"!! Fikk en ørret på 4kg i thingvellir på island eller 2kg på kola.. Massene vet jo ikke at dette er snittstørrelse og at det er langt mer prestisje å ta en kilosørret i marka.. Hater apper, hater sosiale medier til fiske... la skiten ligge hjemme på tur. Men det positive er at det ender opp med standardplassene som folk flokker seg sammen på, og det er helt fint det... :8_laughing:

  • Lik 4
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, jeg tror ikke «investorene» har fått med seg «hemmeligkulturen» når de begir seg ut på no slikt. Selvsagt, alt du kan finne på inatur og fishspot vil du sikkert kunne finne i en slik app, så sånn kan det jo kanskje være liv laga (for produktet sin del.) Men det framstår jo som om de forventer at sportsfiskere skal oppgi «go’ plassen» i en mer eller mindre åpen platform og det tror jeg ikke skjer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Rune her. noen standardplasser vil hypes opp og så trekker folk dit, så blir det kanskje ledig på andre plasser for de som ikke vil stå i "kø" og så kan man dele noen få plasser til de man ønsker å dele litt med. Utveksle litt synes jeg er hyggelig, men jeg kommer definitivt ikke til å bidra til en slik app. De plassene jeg har funnet i Oslofjorden har jeg i 99% av tilfellene funnet på egenhånd med mange års innsats, selv om mange er godt kjent blant mange... Da velger jeg selv hvilke plasser jeg vil dele og med hvem. Jeg hadde ikke hatt samme gleden av å få pekt ut alle plasser. Man får en helt annen holdning til en plass man enten finner frem, "bytter" med egne hemmeligheter, eller blir tipset ut fra f.eks en innsats man gjør.

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så om å gjøre å få størst mulig fisk, så er det vel like greit å bare gå i frysedisken ;D 

(noe (mye??) av gleden forsvinner jo da..."It's not about the kill, but the hunt"...)

Jeg tror heller ikke at denne app'en har livets rett...men i USA vil den sikkert kunne fungere for bass-fiskerne osv.

Endret av Jan Ingvar
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med Truls, vennelig deling er tingen.

Et annet problem ved en sånn app.   

 Mange fiskeplasser har blitt ødelagt pga for mye eksponering. Dette medfører bare masser med folk og prisheving, som til syvende og sist blir at fisket ikke er for hvermannsen og at rekrutering blir vanskelig. Håper ikke at dette slår ann her på berget.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...