Gå til innhold

Scientific Anglers Volantis?


Jonas Eilertsen

Anbefalte innlegg

Heisveis! Har nettopp bestilt denne skyteklumpen, noen som har testet den? Har holdt god klaring til skyteklumper tidligere og dette blir den første klumpen jeg går til anskaffelse av. Nysgjerrigheten tok overhånd, er spent hvordan skyteklumper til kystfiske har utviklet seg de siste årene. 

 

https://flyfisheurope.com/sa/volantis series/product/132879#productImage_1_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke denne beregnet på finfiske, men den funker sikkert fint til å pælme ut flua i litt ugunstige vindforhold (som det alltid blir så fort jeg pakker stanga i bilen). Blir nok mest å bruke WF, men kjekt å ha. Tok meg vel omtrent fire sekunder fra jeg så promoen til fly fish europe til den var bestilt, impulkontroll og fluefiske er ikke noe som går hånd i hånd her i huset. Tenkte jeg skulle bruke en 35 lbs rio gripshooter, så får vi se om det funker. Har enda ikke fått den, men skal gi tilbakemelding så fort den har vært i vannet, skal parres med en Scott Meridian klasse syv. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er klumpen testet i et par uker, er meget fornøyd. Har enda ikke brukt wf-liner. Vært på seks fisketurer på to uker og fått fisk på blikkstille hav og i heftig vind, totalt 23 stk. Med litt fingerspitzgefül presenterer den ikke så halvgærnt, og i litt vind går den som bare juling, har faktisk gått med en 25 lbs slickshooter fra RIO uten linekurv, den har det vel blitt knuter på omtrent like ofte på to uker som ASI-snøret får på en tur. 

Anbefales på det varmeste, har for det meste brukt en 10’ #7 Radian. hhhandjob

Endret av Jonas Eilertsen
.
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...