Jump to content
Sign in to follow this  
Jonas Eilertsen

Scientific Anglers Volantis?

Recommended Posts

Heisveis! Har nettopp bestilt denne skyteklumpen, noen som har testet den? Har holdt god klaring til skyteklumper tidligere og dette blir den første klumpen jeg går til anskaffelse av. Nysgjerrigheten tok overhånd, er spent hvordan skyteklumper til kystfiske har utviklet seg de siste årene. 

14g til femmern - høres heavy ut! :) Blir spennende å høre hvordan det funker. Hva slags skyteline skal du bruke den med? Rumors on the instaweb er at Visions nye nymfeline (coated, 0.58mm) er en framifrå skyteline.

Nå er vel ikke denne beregnet på finfiske, men den funker sikkert fint til å pælme ut flua i litt ugunstige vindforhold (som det alltid blir så fort jeg pakker stanga i bilen). Blir nok mest å bruke WF, men kjekt å ha. Tok meg vel omtrent fire sekunder fra jeg så promoen til fly fish europe til den var bestilt, impulkontroll og fluefiske er ikke noe som går hånd i hånd her i huset. Tenkte jeg skulle bruke en 35 lbs rio gripshooter, så får vi se om det funker. Har enda ikke fått den, men skal gi tilbakemelding så fort den har vært i vannet, skal parres med en Scott Meridian klasse syv. 

Sign in to follow this