Gå til innhold

Smøla 2019


Jan_Haukaas

Anbefalte innlegg

Årets roadtrip er igang! 

Jeg og bruttern tok turen alene i år da det kom flere forfall. Hytta ble avbestilt og lavvoen pakka i bilen.

Ankom overnattingsplassen ei stund før det ble mørkt og var kjempemotivert til å sette opp telt og rigge camp. Motivasjonen varte i ca 10 sek til vi fikk se de SINNSYKE mengdene med mygg i lufta. Begge to småløp til vannet og der vaka det som bare juling. Stengene ble rigga i rekordfart, myggboksen funnet frem og 5x’en satt på som spiss.

Det ble en halvveis frustrerende opplevelse med all den naturlige myggen rundt. Men det ble flere fine fisker. 

Nå har vi bikka inn i teltet og gleder oss noe voldsomt til imorra

I teltet er det nå hinsides mengder med mygg

Jan

DCDE4056-836A-4F90-812B-506E057A8529.jpeg

4CB86BA3-9531-432C-9437-7067CD61C9B3.jpeg

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra fredag.

Knallvær, sol og akkurat litt for mye vind. Fjærmyggmengdene her ute er så absurde at man nesten kan sette seg ned å le :) Satt i lyngen med ei kald ei og lyden av alle myggen blir nesten øredøvende! 

Fisket har vært sånn passe idag. Rundt 15 fisk i hoven. 

 

8449D193-5D80-41BE-82A6-497F287CDFD7.jpeg

56F6F32A-E08D-4779-A220-5CED34B9CFFF.jpeg

5A388A79-D216-4840-B8E6-109D83B73899.jpeg

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man drar ikke på Smøla uten å prøve litt etter sjøørreten. Lørdagen og søndagen dro vi til strømsatte sund og viker rundt om på Smøla.

Og som torsdag og fredag, for noen forhold... Vi har fisket regelmessig her ute i over 15 år, og har ikke opplevd slike forhold noen gang før. Bar overkropp og shorts i april på Smøla er ikke hverdagskost :) 

Lørdagen brukte vi gummibåten vi hadde med oss for å utforske noen nye plasser vi hadde sett på kartet. OG for noen strømmer vi fant. Trenger ikke brette ut hvordan man fisker her, men resultatet for dagen ble 1,5 kg - 1,4 kg (skulle gjerne vært en del over 2 kg.. tynn ) 1,0 kg + flere små. Vi hadde også på mange flere. Fikk også se en huggorm som kom svømmende :)

Brukte Fario NT8 9,9 #6 med Xchange Tri tip lina og medium synk spissen, pattegrisen i beige på fortommen. (prøvde litt annet også, men kun pattegrisen funka)

Søndagen ble det spottefiske! Vi kjørte på flere fisker i 2 kg+ klassen uten å greie å få de opp. Men for et syn..

 

Jan

1 (1).jpg

2.jpg

3.jpg

  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en knallåpning! I fjor hadde vi bra fiske første dagen ( i 5 grader ) så ble det 18 ms med vind på natta og vi måtte evakuere inn i bagasjerommet på en Mondeo. Samme helga.. :) Teltet revna og det ble en stusselig tur.

Store kontraster kan man si :)

 

Jan

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jan_Haukaas skrev:

Store kontraster kan man si

Ja virkelig! Mener jeg leste reiseskildringene dine her i fjor også, og beskrivelser av uværet... Deilig å treffe en gang i blant :-) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Jarle TL said:

Ja virkelig! Mener jeg leste reiseskildringene dine her i fjor også, og beskrivelser av uværet... Deilig å treffe en gang i blant :-) 

Det var ei FANTASTISK helg. Jeg og tvillingbroren min, fantastisk vær, knallforhold, mye fisk og god mat :) 

At det på onsdag begynte å snø gjør det ikke verre :) :) 

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...