Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor lang surringene bør være når det skal stå en ring der. Tenker å øker så det er ca 10-12 mm før surringene når starten på ringen. Er vel ca 8-9 mm nå.

edit: jeg flytta de to surringene slik at det nå er ca 12 mm før ringen starter. Testa bøyning med et snøre etter at toppringen var satt på. Alt ser bra ut. Lakking i kveld.

@Truls hva mener du?

D33F47C9-8D49-4C7E-BB40-E811B8D60808.jpeg

D43AA293-73F6-45CC-A18F-81D2F495AC5A.jpeg

Endret av Ørjan Pretorius
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet hadde jeg surret fra ca en mm fra kanten, slik man gjerne gjør på holkene, og så forlenger jeg bare surringen opp til der hvor ringen i utgangspunktet skal sitte.

På oversiden av ringen/mot tuppen så hadde jeg bare surret noen få mm utenfor, slik man  gjør på alle de andre ringene.

Skal tilføre at det ikke er noe fasit på slike ting, men det er sånn jeg ville gjort det når det ikke er så langt fra surringen på holken opp til nærmeste ring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper Epic emnene er såpass solide at man egentlig ikke trenger forsterkning av hunnholken, eller hva anbefaler Swift? Hvis det ikke er nødvendig for å beskytte holken, blir dette mest et spørsmål om estetikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De anbefaler å surre 10-12 mm på hunnholkene men at det også avhenger av klassen på blanksen. I mitt tilfelle hvor jeg har brukt oppmålingen deres så ville de to nevte ringene havnet med en fot på hunnholken og en på hannholken. Jeg vurderte det dertil at siden dette er en 6’er som er tiltenkt å tåle litt så ble det til at jeg valgte å surre 12 mm opp før ringen startet. Oppspenningstesten ga godt resultat. 

Estetikken er at jeg bygger helt plain uten noen pyntesurringer.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har gjort en god vurdering. Har du testet og synes det ser bra ut, så er det nettopp det. Et alternativ er å fordele flyttingen ved å bevege de nærmeste ringene litt i tillegg. Men har du gjort en static guide test og den ser bra ut, så har du funnet din fasit. 

Hvilken farge har klingen, og er det silketråd du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste steg er å finne snelle. Har vært inne på tanken Lamson Remix eller Liqiud som har pakke med 2-ekstra spole men liker egentlig ikke hverken lyden eller finishen på snellene. Er veldig fornøyd med Danielsson Original Dryfly jeg bruker til Epic 580 så det vurderes en Danielsson F3W 4seven samt ekstra spole. 

Endret av Ørjan Pretorius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bounce skrev:

Hva med 2W, dvs. har du behov for brems? Jeg har nå flere måneder prøvd å unngå å kjøpe enda en snelle til for min BH 806, vet at en 2W ville passe perfekt.

Beho og behov..det er vel i utgangspunktet ikke behov for noe brems. Det har bare ikke falt meg inn å se på 2W, den rommer jo ganske så my mer enn F3W 4seven. I forhold til en 2W så tenker jeg på hvordan blir overløpshjulene etter å ha brukt de i saltvann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du smører de godt, så kommer ikke saltvannet til, la det lufttørke og smør opp på nytt..? Mye jobb, men det vil holde rusten unna.

Når det kommer til selve snella med stor S så er det om å gjøre å legge til rette for å få brukt den som passer oppsettet best. Jeg er litt svak for sneller (også::)) og har en først sett seg ut en snelle som virkelig gjør seg sammen med stanga, så må man løse det <<l

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er å skylle utstyret i en løsning Saltaway eller Salt X, men da må du ut med 500 kr for ei kanne, men har i evig tid.  Bruker det når jeg har verdt i sydligere strøk. I tillegg må den selvfølgelig smøres opp ved behov.

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da var alt på plass.

Det ble SA Dacron Optic Green 20 punds backing

Prøvekasting på gress var et skikkelig rush og selv om man ikke får nok motstand så gikk det noe Satans inn i hællvette" som vi sier i nord.

Prøvde med ett overhode bakover og dobbeltrekk fremover. BOOM! det røkka i snelle når det viste seg at det ikke var nok skyteline ut.

 

62583753_2365741703695210_2724015984523345920_n.jpg

64618659_1086493784870389_7068030192135962624_n.jpg

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...