Gå til innhold

Ingen ting er så galt at det ikke er godt for noe.


Anbefalte innlegg

Dagens regn og  en småpjusk hund satt en stopper for tørrflueturen. Fruen bortreist og jeg rakk å komme godt i gang med to emner som har ligget en stund. En taniwha og bloke stang. Må dreie korken til taniwha stanga i morgen, men første strøk lakk er på. Over et år har det ene emnet ligget. Ps jeg har flere emner liggende som venter på montering. men fisking først.

C5501431-02DE-4F34-BFDA-AC3D85E9242D.jpeg

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å tørke en dag til så er de klar for testing. For å få stengene lettest mulig brukte jeg enbente ringer og surringslengde på underkant av 8mm med epoxy.  Bloke stanga endte på ca 112 gram og Taniwhaen ca 20 gram lettere. Vinner neppe noen designpris for stangmerkinga. De er laget  er laget på en Brother Cube  printer. Startet med klar tape med sort skrift. Må ha et tynt lag epoxy på først før å hindre at tapen reiser seg under epoxyen. Dessverre ble den klare tapen delvis flekkete når den kom på stanga. Prøvde meg med hvit og på begge stengene reiste den seg på langsidene litte grann, et barberblad og et tredje strøk epoxy fikset det. Nå har jeg bestilt sort med gullskrift samt en merkepenn med 1 mm skrift i krom  så jeg får utforske litt mer på fremtidige stenger. På Taniwhaen dreide jeg korken selv, dessverre var jeg litt uoppmerksom når jeg tilpasset hullet så det kom en 1mm ut av senter på motsatt side av snellefeste. Lagde litt større hull og fylte opp med epoxy så jeg endte opp med en 1/4 til 1/8mm utenfor senter, men det fikser jeg i dreiebenken ved leilighet.unnamed.thumb.jpg.6c6a426e5a8e927c670a9942b0bc5c49.jpg

unnamed-3.jpg

unnamed-2.jpg

unnamed-1.jpg

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...