Gå til innhold

Bloke Xl 50 klasse sju og Taniwha nano helix klasse 7


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

Tok en kort test med nybygde stengene. Bloke kom på under tusenlappen og fem hundre mer på Taniwha stanga. På Bloke brukte jeg Hardy kystsnøre og Guideline 4-cast på Taniwha stang. Begge kastet med letthet 25m jevnt og trutt som er det maksimale jeg får til hjemme hvis snøret ikke skal hekte gjerde eller smelle i husveggen. Begge stengene hadde kjapp recovery og la line snorett ut. Bloke stanga var den jeg var mest spent på. Valgte lettere ringer enn det som var med i settet. Det tror jeg var veldig lurt. Bunndelen kom gått med på de lange kastene mens på de korter var det øverste halvdel som gjorde jobben. I hvertfall ikke noen dårligere stang enn min Sage one klasse 7. 

Taniwha stanga var litt mindre aktiv med bunndelen , men vil definivt ikke ha  problemmer med et coastal klasse seks snøre  eller Hardy kystsnøre,som jeg tror vil gjøre den enda bedre enn 4-cast ved f.eks kystfiske og helt sikkert gjøre bunndelen mer aktiv tror jeg . På denne stanga er det lagt inn en ekstra løpering uten om jeg vet om det har noe og si.  Alt i alt to røverkjøp som gir god valuta bygger du selv.DE5D4A91-1F17-4E15-B3BA-869E1B268C94.thumb.jpeg.e15075eac1c7d037f201ff28369a96f6.jpeg

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...