Gå til innhold

Oslomarka Vann


Nicholas S

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg begynner å komme inn tørrfluefiske etter ørret (egt en laksefisker;)) og leter etter vann i oslomarka som jeg kan fiske. Jeg kan selvfølgelig fiske med flue og har alt på plass, men steder å fiske er problemet. Siden jeg går på skole og trener hockey nesten hver dag har jeg ikke mye tid å dra ut til vann og se om det egner seg. Det er derfor jeg kommer hit. 

 

Jeg ser etter et vann eller en elv som er relativt greit å komme seg til med tanke på tid siden jeg er 14 og har ikke bil hehe og nok plass til å kaste flue. Ørreten trenger ikke være svær, men grei størrelse (30cm++). Bare det ikke er tusenbrødre;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jon Arne Tomter skrev:

Kommer litt an på hvor du bor, men et godt utgangspunkt er å skaffe OFA (Oslomarkas fiskeadministrasjon) sin fiskekartbok som dekker både Nordmarka og Østmarka. Alternativt gå inn på ofa.no/oversiktskart, og lese om de forskjellige vannene. Lykke til!

Takk for svar! 

Jeg er i Spania nå å sitter hele kvelden med OFA oversiktskart, entur for å finne tog (mye større rekkevidde) og google maps (for å se om det er myr for å gå ut på bla.). Hver gang jeg finner et myrtjern f.eks. står det på oversiktskartet at det enten er små, små fisk eller kjempe dårlig bestand. Det som gjør det kartet enda mer frustrerende er at jeg ikke stoler på det. Når jeg leser om fiskere som sier at det er en bra bestand i et vann også står det på kartet at det bare er smått der, er det forvirrende... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...