Gå til innhold

Dirty Yellow Minizonker - Kim J.U


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Dirty Yellow Minizonker - Kim J.U


Et vellykket fluemønster som jeg bandt opp i forkant av 2020 sesongen. Flua fikk sin ilddåp i slutten av april og leverte solid. Flua er ment å se ut som en ørekyte samtidig som jeg ønsket en mer fargesterk flue for mer humusfarget vann. Flua har fanget i både klart og humusfarget vann. Denne fargekombinasjonen kan også lages på større zonkere typ midi på rundt 6cm med vinge av f.eks kanin i ønsket farge (black barred gold variant). Flua jeg har [...Les mer]

 

  • Lik 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :-) det er akkurat den flua jeg trenger for å lage noen imitasjoner av ørekyte. 

Takk for inspirasjon, den skal lages opp noen varianter av!

Tipper denne gjør jobben med bravur som en liten kutling eller lignende på kysten også. Likte spesielt fargekombinasjonen, den ga meg umiddelbart trua 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Truls skrev:

Se der ja :-) det er akkurat den flua jeg trenger for å lage noen imitasjoner av ørekyte. 

Takk for inspirasjon, den skal lages opp noen varianter av!

Tipper denne gjør jobben med bravur som en liten kutling eller lignende på kysten også. Likte spesielt fargekombinasjonen, den ga meg umiddelbart trua 

Takker :-)
Jeg har laget meg noen større også som er 6cm lange på Daiichi 2450 #6. De har jeg kjørt kaninzonker på i fargen Black Barred Gold Variant. Foreløpig utestet men funker nok greit de au. Får se om jeg blir nødt til å sette på en ila høsten :D håper jo at jeg slipper....

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Truls skrev:

Med både kulehode og bly, vil den bli en smule tung for klasse 4..?

6cm er ikke noe for 4ern, den kaninremsa er no herk å kaste på så lette stenger. De små på 4 cm med ekorn på lettere krok går, men jeg bruker 5ern. Kommer mye an på hva slags 4er du har og snøret er det litt punch i lina så kan det vel funke. Skal du fiske synkeline så bruker du vel ikke så lang fortom heller. Jeg går ofte med flyteline, fisker langs land og har 18fots fortom med 4x spiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del firrere, og tenkte bruke en litt kvass, men som fortsatt er en ren klasse 4. Jeg liker riktignok å bruke litt lengde på fortommen selv med intermediate, men det blir jo litt bestemt av snøret og flua. Kjøpte nytt snøre, så det er uprøvd, men får prøve det litt utover nå tenker jeg.

Hvor har du kjøpt det zonkerskinnet du anbefaler til denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Truls skrev:

Jeg har en del firrere, og tenkte bruke en litt kvass, men som fortsatt er en ren klasse 4. Jeg liker riktignok å bruke litt lengde på fortommen selv med intermediate, men det blir jo litt bestemt av snøret og flua. Kjøpte nytt snøre, så det er uprøvd, men får prøve det litt utover nå tenker jeg.

Hvor har du kjøpt det zonkerskinnet du anbefaler til denne?

Ekornskinnet er fra Future Fly, nordisk hadde slike tidligere vet jeg. Heter golden squirrel og fargen dirty yellow da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...