Gå til innhold
  • 0

7er stang i marka


Testicular Momentum

Spørsmål

Hei er nybegynner og alt jeg leser sier at man skal bruke 3-5er stenger oppe i marka. Har bare en 7er stang, og kommer ikke til å ha 4/5er før neste sesong. Men tenker å ta en tur opp i marka(Oslo), er det håpløst å bruke så kraftig utstyr der oppe, eller er det bare sånn at det er litt kjedelig å kjøre mindre fisk på utstyret? Har både flytesnøre og fast intermediate.

Er det noe jeg kan bruke slikt utstyr til i marka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hvorfor ikke? Selvfølgelig er det i tyngste laget  i etter dagens målestokk og presenterer neppe så fint som lettere utstyr. Min første fluestang i hin hårde dage var en Vangen Dream klasse 7/8 i glassfiber, kjøpt som  nettopp en allround ørret stang og brukt som det med et wf8 snøre.

Endret av Terje Bendiksby
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1

Det går helt fint. Bare la tørrflue ligge en god stund på vannflata etter nedlegg. Streamer funker fint med en 7'er.

Jeg begynte også med en 7/8-stang som jeg brukte til alt fra elvefiske og markaørret til torskefiske i sjøen. Eneste ulempene du får er plaskete presentasjoner og mindre følelse ved kjøring. Men du bør komme deg ut å prøve!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Om valget er å fiske tørrflue/skogsvann med syver eller å ikke fiske så er jo valget enkelt. Ut og fisk! De eneste ulempene er nevnt allerede. 

Klasse 3 eller 4 er optimalt synes jeg, men har man ikke det, så er det bare å bruke det du har. Motsatt er værre, hadde du bare hatt en treer så hadde det blitt dårlig med muligheter på kysten for eksempel.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...