Gå til innhold

Finnmark!


RolvS

Anbefalte innlegg

Til sommeren har jeg planer om å bruke ~ei uke i Finnmark - andre eller tredje uka i Juli.

Jeg ønsker fiske så mye som mulig i rennende vann, og bruke beina så lite som mulig til transport (selv om noen timers gange selvsagt tolereres.) Bopel er mest sannsynlig min relativt nyinnkjøpte lavo. Planen så langt er å fly til Alta, leie bil, transportere meg selv til destinasjon 1, fiske to-tre dager, transportere meg selv til destinasjon 2, fiske to-tre dager, transportere meg til destinasjon 3... Kjøre til Alta, fly hjem, poste masse bilder på Insta og ffs etter en særdeles vellykka tur.

Jeg er altså på fisketur etter gode kandidater til destinasjon x. Trenger for all del ikke «god-plassen», men all generell info om områder innafor et par tre timers gange fra veien på ruta tegnet inn under mottas med takk :) Send gjerne en PM! 

4EA84086-A436-485E-87F7-4865C8DF1A92.thumb.jpeg.11de443d5867943c3e25e52ea6229610.jpeg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
RolvS skrev (På 8.1.2020 den 10.19):

Til sommeren har jeg planer om å bruke ~ei uke i Finnmark - andre eller tredje uka i Juli.

Jeg ønsker fiske så mye som mulig i rennende vann, og bruke beina så lite som mulig til transport (selv om noen timers gange selvsagt tolereres.) Bopel er mest sannsynlig min relativt nyinnkjøpte lavo. Planen så langt er å fly til Alta, leie bil, transportere meg selv til destinasjon 1, fiske to-tre dager, transportere meg selv til destinasjon 2, fiske to-tre dager, transportere meg til destinasjon 3... Kjøre til Alta, fly hjem, poste masse bilder på Insta og ffs etter en særdeles vellykka tur.

Jeg er altså på fisketur etter gode kandidater til destinasjon x. Trenger for all del ikke «god-plassen», men all generell info om områder innafor et par tre timers gange fra veien på ruta tegnet inn under mottas med takk :) Send gjerne en PM! 

4EA84086-A436-485E-87F7-4865C8DF1A92.thumb.jpeg.11de443d5867943c3e25e52ea6229610.jpeg

Rekne med kansje den turen ikkje vart grunna korona? Eg tenker på tur til Finnmark sjøl til neste år, om du fekk nyttige tips og vil dele tar eg gjerne i mot :) må begynne og planlegge litt i høst tenker eg. Mvh Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Ruben Petterson said:

Eg tenker på tur til Finnmark sjøl til neste år

Turen ble fin den! Anbefales :) Jeg skrev litt om den her i en blog, lenka under :) Jeg fiska ikke så mange steder jeg hadde fantasert om. Kommer åpenbart til å ta turen nordover igjen i framtiden.

 

Endret av RolvS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guidet tur er sikkert fint det, og j vurderte faktisk en. Men da blir ting litt satt - må være der på gitt tidspunkt osv, og det gadd jeg ikke denne turen. Og for meg er å rote litt rundt på egenhånd etter fisken litt av moroa. Selv om det noen ganger er fint å komme til dekka bord… :) 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...