Gå til innhold

Gjedde på vinteren med flue..?


Truls

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd dette og har noen erfaringer å dele? Noen strekker av drammenselva er isfritt hele vinteren om den værste sprengkulda holder seg unna. Vet det tas en del gjedde i nedre deler av elva og enkelte partier helt øverst er mer å regne som vann enn elv, og begge steder jeg tenker på har fritt fiske hele året.

Spørsmålet blir egentlig hvor jeg eventuelt skal prøve. Er det dypere områder og kanter eller finner man dem noe grunnere også.

Vet isfiskerne får en del gjedder men at huggperiodene er korte og hektiske. Vil det være bortkastet tid å prøve..? Jeg forestiller meg kanter mot dypt vann, hurtigsynk og roolige inntrekk kanskje burde kunne fungere (?)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende ide. Min eneste erfaring Dog ikke flue men i mars/april hadde jeg med meg en liten gutt i Vestfosselva og vi tok noen gjedder på opptil kiloen på sluk så det skulle absolutt være mulig. Tenkte litt i samme baner når jeg gikk langs vannet denne uka.

Endret av Terje Bendiksby
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestfosselva er en annen mulighet jeg ikke hadde tenkt på, den er jo også ofte åpen. Disse stedene har mye sik som gjedda er glad i, men vet ikke hva den foretrekker på vinteren. Begge steder er i hvert fall godt egnet for korte turer om man har noen timer til rådighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...