Jump to content

Stillevannsfiske 2020

Recommended Posts

Fy fela. For en pen fisk Rune! Har hatt noen turer ut selv. Forrige fredag var siste tur hvor jeg var borti fisk. En ganske tjukk liten sak, 500gr ish inkl bløffetakst. 

Tok på en myggklekker etter inspo fra en legende her inne. 

• Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tur nr. 8 ble unnagjort i går, normalt så starter jeg nå i disse dager. Nå ligger jeg jammen godt foran skjema i antall turer, hi! Status øst er at det ikke har skjedd allverden siden jeg starta 27 mars med første på streamer og på tørt. Småvanna er ennå ganske døde som de skal være og i de større har myggen kommet i gang. Det har vært ganske mye lyngbladbiller på farta, mye maur som har blåst ut på vannet, også endel vingemaur type vanlig skogsmaur. I går var det ganske dårlige forhold og lit

Å sånn btw... vare ute i dag på dagen og fikk et pent knippe. Var bittelitt vespertina, mygg, og vingemaur samt masse dansefluer. Ganske sporadisk med vaking men de som var oppe var tilsnakkendes. Tok en av de peneste ørreter jeg noensinne har fått i elv eller skau. Synes denne kilosørreten hadde et helt fantastisk mønster og farge. Cdc Myggen Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

Årets første tur i går Ny rekord i tidlig start her hjemme. Var i et par vann, veldig stille i det første, men så et par vak. I nr. 2 så fant vi 4-5 fisk som vaka litt nå og da. Og i en kort periode var de nesten steady! Jeg fanget 3 stk på 450-500-600g på Tørr CDC Mygg str. 17. Etter det så var skuldrene passe lave og jeg tok en liten minizonker runde. Hekta på en finere fisk i ei vik som ramla av. Fikk se den og jeg tipper rundt 7-800-ish. Under en stokk bodde det også en fisk som kom som ei

Posted Images

Roaas skrev (41 minutter siden):

Fy fela. For en pen fisk Rune! Har hatt noen turer ut selv. Forrige fredag var siste tur hvor jeg var borti fisk. En ganske tjukk liten sak, 500gr ish inkl bløffetakst. 

Tok på en myggklekker etter inspo fra en legende her inne. 

Veldig fin fisk da :-) Hadde gamlisen min i dag hatt den kondisjonen så hadde den veid greit 1,6 i stedet for 1,4. Sånne krystallvinger er næggu ikke dumt det.

Den var veldig fin. Sprek au. Trodde faktisk den skulle være større. Men hei, kombinasjonen av ørret på tørt, blikkstille vann og premium vær 30. Oktober? I'll take it! Krystallvinger er absolutt ikke noe å kimse av. Det funker. 

1.4 er meget pent. Gratulerer med nydelig høstfisk! 

Edited by Roaas
Roaas skrev (9 timer siden):

Den var veldig fin. Sprek au. Trodde faktisk den skulle være større. Men hei, kombinasjonen av ørret på tørt, blikkstille vann og premium vær 30. Oktober? I'll take it! Krystallvinger er absolutt ikke noe å kimse av. Det funker. 

1.4 er meget pent. Gratulerer med nydelig høstfisk! 

Nei, det som skjer seint oktober og framover er imo ren bonus. Man skal ikke forvente stort på den tiden. Den flashvingeflua ga meg noen fine fisker i elva i sommer, typ helsvart og krok 18.

2 hours ago, Rune Stokkebekk said:

Nei, det som skjer seint oktober og framover er imo ren bonus. Man skal ikke forvente stort på den tiden. Den flashvingeflua ga meg noen fine fisker i elva i sommer, typ helsvart og krok 18.

Helt enig. Det er fortsatt sesong i traktene her og på de virkelig fine dagene er det helt nydelig.

Tviler ikke på at de funker! Jeg liker de fluene der godt. Skal bindes opp og ha i myggboksen til neste år i forskjellige varianter. Takk!

Etter en periode med lav deltakelse her inne ser jeg endelig å ha funnet gleden av forumet igjen, og tenkte i den sammenheng å komme med en liten oppsummering fra fiske denne sommeren. Ser allerede frem til isen går! 

Edited by Daniel L
Feil bilder
Jarle TL skrev (1 time siden):

Nydelige ørreter Daniel! Lengter også tilbake til brunørretdager.

Takk takk! Merker på kroppen at det er dags for å finne frem stikka og fylle opp boksene igjen.. Planlegger en tur til indre troms juli/august 2021, så motivasjonen skranter det ikke på.

• 2 weeks later...

• Create New...