Gå til innhold

Status på fluefiskesiden?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt på framtida til og status for nettstedet. Jeg ser at for mange år siden var det veldig mange flere medlemmer. Selv har jeg ikke vært her lenger enn siden i fjor sommer (og ønsker å være her i lang tid). For en tid tilbake ble hele driften av sidene endret, til abonnement og eksklusivt innhold. Det ble tydeligvis vanskelig å opprettholde driften som den var. Hvordan fungerer driften i dag? Er det "nok folk" og inntekt til å holde sidene gående? Og hvordan skal man klare å rekruttere flere medlemmer? Hvordan ser framtida ut, både for denne og lignende sider ellers?

Kim Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kim Roger,

Slik det var når jeg startet Fluefiskesiden for typ nesten 20år siden så satt jeg å gjorde alt alene mer eller mindre. Det tok mye tid og ble ganske hektisk når siden var på sitt største. Så ble jeg lei, interessen dalte litt og hooked tok over i stedet for at jeg la ned. Så tok jeg siden tilbake igjen og da var det ikke et alternativ å  drifte den alene og med inntekter fra annonser som ble værre og værre å få til. Ordningen som er nå fungerer helt supert for å holde liv i siden, vi har god økonomi og lave kostnader. Og det er ikke noe som tilsier at siden må legges ned dersom brukerne ikke forsvinner.

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FFS har jo eksistert veldig lenge nå, og vi har svært mye informasjon i alle de tusenvis av trådene som finnes her. At Rune tok initiativ til å sette i gang denne foreningen for å holde forumet operativt da Hooked skulle legge ned synes jeg var veldig bra. Vi har tidligere vært plaget med mye krangling og mye snikreklame fra folk. Dette har vi kontroll på nå, og er ikke noe problem lengre da dette ikke er et anonymt forum lengre. Vi har selvfølgelig sett en nedgang i aktivitet de siste åra. Tradisjonelle forum, som FFS er, hadde nok sin storhetstid rundt 2009-2010. Vi har likevel ganske mange betalende medlemmer, og vil fint klare å holde driften av siden oppe fremover.  Vi ønsker jo selvfølgelig at det er mer aktivitet her inne, og her er det veldig mye opp til medlemmene.

Vi har lagt til en del "funksjonalitet", mye bak i kulissene, men også ting som Quiz, Blogs (info kommer), oppdateringer av databasene og opplegg for videoer.

Styret vil fremover forhåpentligvis sette i gang konkurranser, arrangementer og annet stas som øker aktiviteten, men vi er også litt avhengig av at medlemmene aktiviserer seg på forumet i stedet for å bare være på Facebook og Instagram :)

Forslag til alt mulig er velkommen (mener vi har et forum "forslagskasse" tilogmed :) ).

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All honnør til de som legger ned frivillig innsats på å drifte siden!

Utover det så er det jo vi medlemmer som er med på å holde siden levende med innhold og bidrag, ved å skrive kommentarer, legge ut rapporter, stille spørsmål, ytre våre meninger osv. Det er jo det som holder siden gående med tanke på innhold. Om alle tar seg tid til å lese og skrive litt når de har anledning så er nok mye gjort.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan er forresten praksisen med å publisere artikler her inne? Jeg "fant" nylig en gammel artikkel på pc-en min, som jeg skrev i 2005. Og lurte på hva jeg skal gjøre med den. Artikkelen var beregnet på et magasin, men det jeg kontaktet hadde "nettopp hatt to artikler om temaet", og ville knapt se på den. Skal sies at bildene heller ikke var/er optimale. Temaet var ørretfiske på Kola, og en tur jeg hadde sensommeren 2005. Uansett, artikkelen har blitt liggende på harddisken min i 15 år, uten at jeg har gjort noe med den. Nå er teksten på hele 30 000 tegn (ord og mellomrom), pluss bilder.  Og deler av innholdet er jo litt utdatert, selvsagt. Men det er uansett en artikkel om fiske på Kola, som kan være interessant å lese for noen. Og for min del kan jeg like gjerne publisere den her, i stedet for at den skal ligge "død og begravet" på harddisken min. Kan jeg bare legge den ut, og eventuelt hvordan? Jeg kan selvsagt også legge teksten under "Min fisketur", men ser at historien min er litt mer omfattende enn de som ligger der fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Kim Roger skrev:

Og hvordan er forresten praksisen med å publisere artikler her inne?

Vi er selvfølgelig interesserte i artikler som vi kan legge ut i "artikkel-samlingen" vår. Akkurat nå driver jeg og gjør om på dette sånn rent teknisk, så vi kan evt se på det når dette er klart? Vi introduserer også blogger relativt snart. "Artikler" vil legges ut via oss som styrer med siden (etter at de er gjennomgått med lupe :) ), mens blogger vil være tilgjengelig for hvermansen. Du kan sende artikkelen til meg og/eller Rune, så kan jeg/vi ta det med de andre for kommentarer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...