Gå til innhold

Nordmarka


DanielF

Anbefalte innlegg

Jeg og noen kompiser skal en tur ut i Nordmarka eller noe i området! Vi er på jakt etter ørret! Størrelse har ikke alt å si, vi er bare glad om vi får noe! Er det noen som vet om noe bra vann som ikke er så alt for langt å gå fra parkering? Og ja evt parkeringsplass til bil. Håper på svar for en nybegynner entusiast!!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært lite i Nordmarka, men da jeg har vært der har vi parkert på Hakadal togstasjon og syklet inn derifra. Hva definerer du som langt? Tror at du må beregne ett stykke å gå uansett hvis du skal i Nordmarka, men jeg er Nordmarka-rookie så ta det med en klype salt. Forstår jeg det riktig så huser mange av vannene ørret der, så om ikke størrelse betyr allverden så er det bare å finne ett vann du liker og sjekke det ut fra kartet. 

God tur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Puttene langs veien som går fra Movatn og videre in over mot Øyungen (disse er omtalt her tidligere) har ørret det er mulig å komme på talefot med. Noen bra myrer med rom for baksleng osv. Øyungen har jeg opplevd som kilen, men det er jo fisk der - flytemyrer med noen stokker osv på øst-siden. Som TM sier over - fisk overalt! Disse områdene er folksomme selvsagt, men er mulig å finne en fisk likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...