Gå til innhold

Heftig maursverming i øvre Eiker


Truls

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne vært innover nå. Kriblet litt når jeg så mengden maur. Juli er vel ingen hindring(?) om det ikke er veldig varmt i vannet mht gjenutsetting vel og merke. Mange vann oppi her har 15-17 grader. Eller er det noen spesiell grunn til at du utelukker juli (spør kun av nysgjerrighet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro ut på sparket kl. 16 i går men det var ikke no bonanza på det vannet. Masse bitte små maur som de ikke brydde seg så mye om. Dessuten så var det litt sånn pain in tha ass bris som kom såfort de begynte å vake. Og noen få av disse rustbrune krok 16, så vel kanskje noen svarte også. Men lite vaking, og de få som vaka var oppe typ 2 ganger. Men... jeg fikk da til å dra bom på en kilosfisk på den timen jeg hadde til rådighet :8_laughing:. Målte btw 17,5 grader på 70cm dyp i det vannet som er ganske stort. Var innom noen småvann forigårds og fanga litt ;-) der var det 16-17 grader imo, helt innafor å fiske C&R da.

Været i går var klasseeksempel på "maur-vær", rette tia + lettskyet, lømmert, klamt og varmt som fan.. Tipper det kommer litt i dag også, bare synd det er litt mye blåst.. Neste 20 dagene er prime maurtid.

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truls skrev (22 timer siden):

Skulle gjerne vært innover nå. Kriblet litt når jeg så mengden maur. Juli er vel ingen hindring(?) om det ikke er veldig varmt i vannet mht gjenutsetting vel og merke. Mange vann oppi her har 15-17 grader. Eller er det noen spesiell grunn til at du utelukker juli (spør kun av nysgjerrighet)

Er i hovedsak fordi det veldig ofte for varmt vann til å drive med C&R. Har som regel heller ikke spesielt lyst til å fiske i juli, da jeg i siste uka i juni/første i juli har 9 dager fiskeferie hvor det fiskes 10-14 timer hver eneste dag :) Men nå har det vel ikke vært noe spes varmt i juli, så det er nok ikke noe problem mtp C&R. Uansett så er juli over nå :D

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...