Gå til innhold

Forbanna stille vann!


Labbe

Anbefalte innlegg

Jeg sliter om dagen, tar fisk alle andre plasser enn ett vann nedenfor hytta.. jeg klarer ikke finne ut hva den tar og i flere dager nå har fisken hadd skikkelige plaskevak, ordentlige hugg. Jeg vet at myggpupper kan forårsake slike vak men jeg tror det kan være vårfluepupper på vei mot overflaten den tar.

Jeg har satt på alt jeg har av både tørt og vått av vårfluer men dårlig med resultat. 
Er det noen som har samme erfaring, eventuelt en god stigende vårfluelarve/puppe ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette rektig tidspunkt å slenge på en liten palmermygg, kanskje? (Altså, som tydelig gjort klart andre steder er ikke det noe jeg kunne komme på å gjøre - men det kan jo hende noen andre mener det er en smart ting å prøve uavhengig av hva jeg ville komme på å gjøre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RolvS skrev (5 timer siden):

Er dette rektig tidspunkt å slenge på en liten palmermygg, kanskje? (Altså, som tydelig gjort klart andre steder er ikke det noe jeg kunne komme på å gjøre - men det kan jo hende noen andre mener det er en smart ting å prøve uavhengig av hva jeg ville komme på å gjøre.)

Ja muligens men hsr prøvd forskjellige mygg klekkere også, ikke palmer da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har eg knekt koden på slike vatn for min del, om de er svar på ditt spørsmål er eg usikker på men har vertfall hjulpe meg. Eg har eit par vann der de er fin og vanskelig fisk, der har eg vore mangen tima uten suksess og etter kvart mykje frustrasjon. I år var planen klar, og den har fungert for meg. Finne ein plass der eg har sett vak før, kaste 1-3 meter ut på vatne med ein maur slik at kun spissen og flua treffer vatne. Og venta litt... Har gitt fisk på begge vatn på første kast! Veit ikkje kem so vart mest overaska av meg og fisken :lol: 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...