Gå til innhold

UV Resin


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

Gjort et lite eksperiement med UV resin. Først ,for mange år siden akkurat da det kom på markedet , startet jeg med tuffeleye. I dag gikke resten av det i søppla, etter årevis å ha ligget i en skuff. Har kjøpt inn forskjellige typer Solarez i bøtter og spann jeg er meget fornøyd med. Bruker den oppladbare lykta til loon til herding. Rett skal være rett, jeg har ikke brukt loon og andre UV- resin beregnet fluebinding. Er så fornøyd med Solarez. Tenkte jeg skulle ta en test mot noe av det som finnes på ebay. Har funnet en type fra England i 50 grams som fungerer i ok . Ikke helt Solarez klasse dog. Herder tålig bra. Litt tacky og må vaskes med rødsprit eller ligge noen timer ute i sollys etter uv lykt behandling.  Prøvde ogå en fleksibel 100 grams pakning fra Kina. Herdet ikke under loon lykta eller etter noen minutter ute. Havner i søpla. Så konklusjonen er: Finn det UV limet du liker beregnet på fluebinding i fluesjappa og glem det andre.

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt Solarez siste 4 åra eller noe... Bruker også den oppladbare lykta til Loon som har usb utgang. Dette synes jeg funker veldig bra, ikke mye "tackyness" Men Uansett så må jeg fram med negllakken for å sette finishen syne jeg. Har sett at Solarez har noe som heter bone dry, den kunne jeg tenkt meg å teste men ingen har den jo inne når jeg skal handle no. Noen som har testet denne?
Eneste dritten med solarez er at det stinker litt mer enn bug bond. Jeg synes også bug bond var bra. Skulle vært interessant å fått litt av det tannlegen bruker til test, det er jo helt vilt stekt, blankt og tackfree. Mulig den uvlampa de stikker i kjefen på oss er litt heftigere enn det vi har til "husbruk".
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje Bendiksby skrev (2 timer siden):

Den bonedry har jeg ei flaske av og tenkte jeg skal bruke istedet for lakk på fluehodet. Ser endel , spesielt i USA bruker den på tørrfluene også. Det var derfor jeg kjøpte den, men bruken må vente til vinterens bindeoppgaver.

Kanskje den er tingen jeg trenger, liker ikke at all uv jeg skal bruke er tykk. Spesielt ikke på kropper som coating. Så får se om jeg får testet når bindesesongen kommer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...