Gå til innhold

Roman moser high and dry fortom og tips til vadere


hamort

Anbefalte innlegg

Jeg har fått fisket svært lite en del år men nå er interessen vekket til de fulle igjen.

Før så brukte jeg en fortomspiss som var flettet fra roman moser. Kanskje ikke det mest elegante på sky fisk men en kan jo variere lengden på spissen. Jeg har prøvd å finne denne på nett men klarer ikke å finne annet enn løkkene til roman moser. Noen som vet hvor jeg kan bestille disse?

Kunne også trengt meg nye vadere da de jeg har hatt liggende ikke var spesielt tette lenger. Hvis noen har noe å dele så tar jeg i mot tips med takk (jeg tenker da vadere til 2-3000 ikke 10 000).

Mvh Morten

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hamort skrev (På 1.9.2020 den 12.03):

fortomspiss som var flettet

Jeg har testet noen slike fra Staffan som jo er en guru innen fluefiske. Det er altså ikke spissen men den taperte delen mellom flueline og fortomsspiss. Du kan bestille av han på Facebook ved å søke på The Silk Lady.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, det er mellom fluelinen og spissen. Barrio ser lik ut, men de jeg har brukt tidligere er fra Roman Moser. Mulig en får de med forskjellig synkegrad men de jeg hadde het High and dry og ligger da høyt. Liker de meget godt.

Jeg får prøve Barrio sine. 

Når det gjelder vadere så har jeg nettopp returnert ett par fra Patagonia Skeena River som jeg bestilte fra Fjellsport. Virket solide og fine men var litt store, de har ikke str under så da prøver jeg ett par Guideline Experience Sonic. De er til 40% på jakta nå, og har vanntett glidelås øverst, det hadde ikke de fra Patagonia. Så gjenstår det å se om passform er ok.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

https://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?/topic/26098-magne-fjellstad-sin-tvunnede-fortom-basert-på-staffanmetoden/&tab=comments#comment-502941

 

Disse er fine. Har prøvd barrio sine også, men har litt problem med at de blir en skikkelig floke om man hekter i bakslengen, må dra seg løs om man sitter i bunnen, eller har harde hugg hvor fisken ikke sitter.

Endret av Truls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...