Gå til innhold

Er jeg for forsiktig?


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg tar for mange forholdsregler. Alt materiale fra dyre eller fuglerike  jeg kjøper inn , får et par omganger i fryseren. Deretter legges det i en plastpose i en boks med  samme type materiale. Tenker på skrekk og gru skulle jeg få inn møll eller andre ødleggende skapninger. Legger også sedertre kuler i boksen. Alt som ikke kommer fra fluesjappa får i tillegg en omgang med Virkon S. Det er det stoffet som blir brukt på fiskeutstyret mot spredning av gyro.

Endret av Terje Bendiksby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg felle noen dom i denne saken, men jeg har vært supersløv og ikke gjort noe som helst og det har gått bra. Bank i bordet...

Om man har opplevd problemer med møll for eksempel så kan det fort få dramatiske konsekvenser for materialbeholdningen. Og det blir jo fort mye penger man har materialer for etter diverse innkjøp.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper materialene av forhandlere av fluebinding. Oppbevarer materialene i medfølgende poser. Det ene rådyrskinnet jeg har fått som er skutt av en bekjent, har fått ligge i en ziplockpose. Aldri opplevd noe kryp. Men saken hadde vært en helt annen om jeg hadde fått flere skinn og fjær/nakker av jegere. Da hadde jeg nok fulgt noe av de samme prosedyrene som deg Terje. Tør ikke tenke på hvor mye tid (research) og penger som ligger i skuffene :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bounce skrev (4 timer siden):

Det er mulig du overbeskytter deg mot risiko, spesielt i tilfelle med materialer fra butikk, men det er vel lov. Du betaler jo brannforsikring, og. Hvor mange brann i vennekretsen kjenner du til?

Dessverre litt for mange. En annen sak er at jeg kanskje er litt forsiktig. Vi bor på gård og har Pelias til å ta seg av skadedyr. Ulempen er at da vet hvilke av de som er rundt deg.Sikkert alt for forsiktig på det området men det er jo noen  tusner for ikke si titusner som ligger på hobbyrommet . Så et døgn i fryseren som er 10m unna, er kanskje lurt og ikke holde døra oppe for mus. Det som kommer fra fluesjappa skal i utgangspunktet være behandla. En annen fordel med å ha det i kasser/ bokser, da vet jeg endelig har og hvor det er.

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...