Gå til innhold

Jeg fant, jeg fant


Tørrflua

Anbefalte innlegg

Hender fra tid til annen at man leter etter noe og noe som du hadde glemt dukker opp. Noen ganger bare søppel, andre noe rart og er du heldig noe coolt eller verdifullt. Jeg er sikkert ikke alene om dette. Så hva om å dele litt rariteter. Alt innen fiske er lov. 

Her er mitt første bidrag, ring sett trolig til splitcane

P_20201101_172109.jpg

Endret av Tørrflua
  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, jeg fryktet det ville dukke opp en slik tråd... 

Tør vi begi oss ut på denne da..? Jeg har nok noen kroneksempler. Kan nevne siste flause, da dukket det opp en klinge jeg ikke ante at jeg hadde. Har en fra før, og skulle til å bestille en annen, og plutselig dukket det opp en bloke xl50 i klasse 6. 

Egentlig litt greit for da fikk jeg sett gjennom litt annet utstyr til stangbygging og brukt noe av det. 

Restestang...

 

20201007_181608.jpg

  • Lik 4
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du trykt si. Den historiske greia er at vi tilbrakte 3-4 uker i 10-12 påsker Florida  når ungene  bodde hjemme. Bodde strand nært og fisking daglig. Som oftest var det døgning før avreise og at jeg hadde vært noen uker på jobbreiser i forkant.  Rakk aldri og pakke annet enn fluestang  og måtte kjøpe det nødvendige av kroker osv der., vært eneste år.  Så ble det liggende De siste årene er det Baja California som har vært og er målet og der bruker jeg andre kroktyper  til Bluewater enn det jeg gjorde på grunnene i Florida. Nå  kommer de til heder 0g verdighet  til gjedde, sei/lyrfluer og en og annen sø flue i de mindre størrelsene. Men at det var så mye krok visste jeg ikke.

Endret av Terje Bendiksby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et gammelt lødelagt telt en gang. Nå dukket det opp igjen. Kanskje det blir et nytt prosjekt da jeg lenge har hatt en ide om hvordan jeg vil ha en Hammock. Men jeg tror det er litt for lite stoff. Må nok skaffe mere. Kanskje noen som har noe liggende som de skal kvitte seg med ??? ? 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min aller første flue. Tror jeg var 11 år. 

Oppskrift:

1 Finn en tynn meite krok og bøy øyet oppover med tang.

2 Let etter fjær til vinge, pute av dårlig kvalitet kan gi god fangst.

3 lån litt sytråd og gulltråd av farmor syskrin.

4 hold kroken med en hånd bind med den andre, regn med mange timer med banning.

P_20201120_130833.jpg

  • Lik 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...