Gå til innhold

Snart er sesongen over.


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

Kan fort risikere noen slike turer til. Håper muligheten byr seg.

Sesongen varer helt til 31/12 og har deretter en lang pause før det endelig braker løs igjen 1/1. 

Det har jo sin sjarm å fyre i peisen, binde fluer, bygge stenger og lete opp nye potensielle plasser. Blir fort det når kulda kommer og isen ligger på vann og i buktene.

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markasesongen slutter for meg ved minusgrader. I sjøen fisker jeg sjøørret til vanntemperaturen nærmer seg 4 grader.

Trivelig å sitte å planlegge neste års eventyr, binde fluer og fornye fluebokser også! Og ikke minst optimalisere utstyrsparken opp i mot personlige behov :-)

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært svært dårlig på å fiske i høst, veldig få turer. Synes det har vært kjipe forhold mtp insekter, men også vind og generelt dustevær. Jeg bor såpass langt unna go-plassene at jeg ikke orker å stikke bare for en time eller to. Da må jeg kjøre mer enn jeg får fiske, og da blir det bare pes. Så sesongen har egentlig vært over en god stund nå. Får satse på neste sesong og perfekte forhold fra 20. mars til 12. november 2021.

Jeg bor jo rett ved flere go-plasser for sjøørret, men jeg er liksom ikke på det kjøret i det hele tatt ennå. 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trur jeg kanskje sesongen er over for min del også. Har ikke fisket denne helga og et er vel første siden 27 mars når jeg startet i år. Fanget ørret på tørt sist helg, men skal aldri si aldri... Kommer det mildvær ei helg og isen ikke ligger så kan det fort bli tur. Staheten har gitt meg en ny novemberpers, fanga en på 1,4 for to uker siden :)

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...