Gå til innhold

Videoer av fluebinding


Ruben Petterson

Anbefalte innlegg

Hei, eg vart veldig motivert til og binde fluer av dei fine videoene som kom på forumet tidligere. Dei var veldig fine og bruke når ein sjølv ikkje er so dreven i fluebinding, siden dei var so godt forklart og ein fekk litt info om teknikker og materiale. Er de mulig at nåken legger ut ein video av ein go caddis imitasjon? Klarer ikkje og binde med hjort og rådyr (usikker på ke som er vanlig og best?). Liker og den imitasjonen med litt cdc i bunn av vingen om de finnes tips til den:lol: usikker på om dette er riktig plass for denne tråden, men kan vel endres om de skulle vere feil. 

 

Mvh Ruben 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik Rusten skrev (2 minutter siden):

@Rune Stokkebekk Nå er du vel ferdig med den helsikes fiskingen. På tide å lage vidoys!

Ja, dessverre ser slik ut... fanga jo ikke sist helg som var første på lenge... ser kjølig ut nå... Må bare få somla meg til å male det bordet jeg bruker til å filme først... Og lage en liten plan.. Jeg har en plan om 10-12 filmer ila vintern.

  • Lik 3
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle TL skrev (12 timer siden):

Da må jeg også få slenge inn et ønske: en herlig nerdete video om anderompefjær

Det vil bli litt subjektivt men kan forsøke å lage noe som viser:
 

  • Bruksområder for ulike typer fjør, vise bindeteknikkene.
  • Litt forskjeller mellom ulike produsenter.
  • Sortering av fjær, mengde fjør/fibre på ulike typer fluer.
  • Annet?
     
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Stokkebekk skrev (3 timer siden):

Annet?

Personlig ønsker jeg å vite mer om hvilke og hva slags fjær som er best egnet som vingemateriale til små fluer. Cdc som hackle er ganske greit, men for å få til pene vinger med rett spenst og fylde så behøver jeg litt tips :-) Ikke vær redd for å dele produsentnavn heller dersom du har funnet noe gull.

Supert hvis du får til noe!

Endret av Jarle TL
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle TL skrev (5 timer siden):

Personlig ønsker jeg å vite mer om hvilke og hva slags fjær som er best egnet som vingemateriale til små fluer. Cdc som hackle er ganske greit, men for å få til pene vinger med rett spenst og fylde så behøver jeg litt tips :-) Ikke vær redd for å dele produsentnavn heller dersom du har funnet noe gull.

Supert hvis du får til noe!

Navn kan du få vettu, jobber ikke med noe slikt lengre jeg eller har no tilknytninger så det er keine problem.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Jarle TL said:

Personlig ønsker jeg å vite mer om hvilke og hva slags fjær som er best egnet som vingemateriale til små fluer. Cdc som hackle er ganske greit, men for å få til pene vinger med rett spenst og fylde så behøver jeg litt tips :-) Ikke vær redd for å dele produsentnavn heller dersom du har funnet noe gull.

Supert hvis du får til noe!

Jeg har blitt helt hektet på cdc fra polish quill. Har kun kjøpt selected 100. Koster litt, men for meg er det verdt det. Ser at de også selger 2 gram som ikke er selected til en litt hyggeligere pris. 

Disse fjærene bruker jeg til døgnfluer fra #14 og mindre. De er suverene til comparaduns. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...