Gå til innhold
  • 0

9 ft 5


Labbe

Spørsmål

6 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
Labbe skrev (1 time siden):

sant nok:) har en litt eldre fario classic som 5 er pr i dag, men synes det føltes mye bedre med en gang jeg fikk prøvd ett 6er snøre. Har du noen anbefalinger til annen stang? fario crs eller fario nt8?

Jeg har fisket mye med de stengene du nevner og bruker ikke tyngre liner enn klasse 5. Klumpvekter på 11-13/14gram fungerer helt fint. 11-12gram for liner som har klumper på 9-11m og litt tyngre klumpvekter på longbelly liner på 12-14m (13-14gram). Nå vet jeg ikke hva slags line du bruker men kanskje du skulle hatt en som har litt kortere klump som vil sørge for at stanga jobber dypere tidligere enn en lengre klump som normalt har vekten mer utstrukket. Fario CRS er utgått modell som er vesentlig raskere enn Classic, og stivere. NT8 er dypere enn CRS og trenger ikke så mye line for at du kjenner at den jobber godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

nå bruker jeg Guideline til stort sett alt av stenger,sneller og liner og brukte fario elite i fjor. Vurderer å prøve 4 cast på 5ern og control 3.0 på 3ern i år, da jeg ikke er helt komfortabel med den gule lina som på fario, sært nok. Veldig lyst på fario nt8 og 10 ft #8 til neste år, men man får se om man har vært snill gutt til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...