Gå til innhold

Fluebindesett


Labbe

Anbefalte innlegg

Gero er ekte vare når det kommer til kundeservice. Virkelig enestående karer som er der. Hvis du drar dit og sier du vil ha ett bindesett med en solid stikke som varer, og budsjett ikke er noen umiddelbar begrensning så tror jeg du vil bli meeget fornøyd med de de ordner til deg. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rimelige stikken holder nok, men om man har råd og vet at man vil drive med fluebinding synes jeg det kan være lurt å kjøpe en bittelitt bedre stikke. I alle fall en på pidestall, for da kan du flytte litt på den. Da jeg begynte med fluebinding kjøpte jeg et sett med en sånn superenkel stikke med verdi rundt 300 kr. Mellom 3 og 12 måneder senere (mener jeg) hadde jeg oppgradert til en på pidestall som kosta ca 1500 kroner. 4-5 år senere kjøpte jeg en til nesten 5000 kroner. Sistnevnte vil nok vare og vare og vare til jeg bare blir fysen på noe nytt, de to første ble kanskje littegranne hanglete.

Som Roaas sier, kan det være greit å dra innom (eller ringe) Gero. Kanskje de setter sammen noe annet utstyr til deg, om noe av innholdet ikke behøves i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle TL skrev (4 timer siden):

Et annet tips jeg vil komme med er å gjøre en kartlegging av hvilke fluer du ønsker å binde innledningsvis. På den måten kan du unngå bomkjøp av materialer du ikke (kanskje aldri) behøver. 

Absolutt et bra tips. Har fortsatt igjen en del materialer fra startsettet mitt som kanskje aldri blir brukt. Hadde jeg begynt nå, hadde jeg ringt Nordisk eller Gero (eller andre) og sagt at jeg hadde X antall kroner, hva kan dere gi meg som gjør at jeg kan binde daddy, maur, cdc mygg, zonker, comparadun, div parachutes pluss andre som jeg ville følt var riktig for meg. Med litt kvalitet på stikke, saks og trådholder. Det sagt, så er det forsåvidt greit å ha litt jalla-materialer å øve seg med, selv om det ikke er mye jalla i de settene lengre. Blir fort noen rare fluer de 50 første :) Selv sliter jeg fortsatt med rare fluer :) 

En ting er sikkert, materialer kommer man til å kjøpe inn i massevis uansett hva man starter med.

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...