Gå til innhold

Amok hengekøye


Eirik Rusten

Anbefalte innlegg

Hola senoritas. Er det noen som har denne hengekøyen? Synes den ser mykke bra ut, og har littegranne lyst på den. Ikke det at jeg higer så veldig etter å ligge ute og snorke, men kanskje i stedet for å kjøpe nytt telt for den ene turen i året. Kanskje enkelt å bare ha med i bilen, i tilfellet det blir utrolig gode forhold oppi åsen en lørdag i mai. Flipper den opp og snorker til nye 3kilos ørret på morrabettet dagen etterpå. 

Er hengekøye noe tess? Bør ta XL om man er 185? Noe som er kjipt? Bruke penger på nytt telt i stedet kanskje. Da kan jo kidden være med og :)

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn. Er knallfornøyd, primærmåte å campe på når j reiser alene. 185 er max-lengde for den vanlige, så XL er nok lurt.

Må innrømme jeg gløtter på denne og, men jeg har det ikke travelt... Bilde av riggen under. Får plass til hele soveriggen og utstyr for mat osv i førtiliteren. Da er soveposen typ sommer, seff...

 

980017BF-44B7-486E-9F24-A93AB264C2A9.jpeg.5479d7d6ccfe97b09c7c5dc498ae6965.jpeg

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik

Jeg har xl varianten med fjøl og tarp. Valgte xl varianten da jeg har sønner som er lange. Super ligge komfort, god plass, lett å henge opp. På minus siden er det et par ting å tenke på. Selve inn og ut av hengekøya, kan virke vinglete. Hvis du er veldig urolig når du sover og aker deg opp eller ned kan man ende opp med å vippe. Faren med dette er nok større med xl når man er under 180, da man har ekstra plass over hode og under bena. Tror at normal amok gjør at man møter endene med hode eller føtter tidligere så at vekten holder seg mere sentrert. En annen fordel med normal størrelse er at om du har et exped stort liggeunderlag slipper du å kjøpe fjøl.

Men jeg har en bedre løsning. Lån mitt oppsett en helg eller uke og prøv selv.

Jeg har lenge hatt et mønster på Hammock inne i hodet etter kjøp av min første Hammock (Hennesy asym zip) for ca 5-6 år siden. Håper på å kunne lage en proto i løpet av vinteren. Det har kommet en nå på markedet som er i nærheten av hva jeg har av ide. Den heter Haven.

 

Endret av Tørrflua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RolvS skrev (1 time siden):

Den j lenka til over vel :) Om du syr en selv må du poste her!

 

Jepp, blir nok et prosjekt på off topic. Har noen idéer som gjør den spesiell uten å si for mye. Prøver for tiden å få tak i noe stoff som jeg kan bruke til proto modellen for å se på fasong og funksjoner. Prøver å få tak i et gammelt telt som jeg kan lage proto av. Mulig jeg bruker laken hvis jeg ikke får noe annet. Når form er satt blir det nok handlet ripstop i fra extremtextil.de, de har mye bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bounce skrev (2 timer siden):

Er den der Ammokken bra å sove på side (dvs. ikke på rygge eller magen)? Er sånn voldelig snorker og tror de vanlige hengekøyene ikke ville funke for meg.

Ligg som det passer deg best. Er omtrent som å sove på oppblåsbart liggeunderlag på bakken.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Etter bare drittvær ble det mye tid på sofaen og hammock proto. Blei mye grubling men ble omsider ferdig med det meste. Mye sying ppcrazyeyes fikk det sammen. Den er ikke prøve hengt ennå. Kan bli litt riski da den er sydd av gardiner og dynetrekk. Kan brukes som telt på bakken og hengekøye.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tørrflua said:

Etter bare drittvær ble det mye tid på sofaen og hammock proto. Blei mye grubling men ble omsider ferdig med det meste. Mye sying ppcrazyeyes fikk det sammen. Den er ikke prøve hengt ennå. Kan bli litt riski da den er sydd av gardiner og dynetrekk. Kan brukes som telt på bakken og hengekøye.

Meeeeget spent på å se det her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg lager er basert på 9cm exped synmat lux, og vil passe alle exped matter under det.Jeg har selvfølgelig stoltrekket på så man kan sitte godt. Bilde på pm kommer når jeg har fått alt som jeg ønsker. Lurer nemlig på å kontakte noen som kan være interessert i å lage/kjøpe patentet. Det :er opphenget og ligge komfort som er i fokus nå. Ferdig design er oppe i hodet enn så lenge.

Endret av Tørrflua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...