Gå til innhold

Pynte litt væ?


Eirik Rusten

Anbefalte innlegg

Ved siden av kontorpulten min hjemme har jeg et skatoll. Når jeg skal binde fluer snur jeg bare stolen og åpner det og binder i vei. Her om dagen fikk jeg et infall om at det måtte fikses litt på utseende til det, slik at jeg kunne kose meg litt mens jeg sitter på kontoret og jobber.

Jeg tenkte at å male noe kult på fronten ville være kult. Først tenkte jeg på å male en ørret, men tenkte at det ble kanskje litt vanskelig. Spesielt med tanke på at jeg kan hverken tegne eller male :) Så lurte jeg på om jeg kanskje bare skulle gjøre det litt abstrakt, og male kun en side av en ørret med prikker og fine farger. Jeg pusset ned og prøvde meg. 

Første versjon ble slik:

 4u9_u9tA.jpeg

Her ble resultatet noe heeeelt annet enn jeg så for meg i hodet. I hodet så det kult ut, dette ble litt dust.

Innså at jeg ikke er noen mester på kreative ting, og pusset ned og malte over. Hentet en døgnflue-tegning på nett som jeg overførte til fronten og tegnet over meg tusj. Selv om jeg skal ordne litt mer skyggelegging, ble jeg i alle fall mer fornøyd med denne:

ZfKt6mAQ.jpeg

Tenkte faktisk litt på å annonsere etter en tegner/maler for å fikse en flott front, men får vel bare være fornøyd med denne. I alle fall foreløpig. Så får jeg se om jeg finner litt stæsj og henge opp på veggene for mer pynting etterhvert.

  • Lik 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døgnfluen ble meeeeget pen. Minimalistisk og clean. Betydelig bedre enn den, ja, i beste fall parodien på en ørret. For en som jobber i helsevesenet fikk jeg umiddelbare assosiasjoner til bilde av en tarm med obstipasjon.

Jeg ville helt klart beholdt døgnfluen, det ble utrolig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Stokkebekk skrev (2 timer siden):

Men i allverden da Rusty, du er jo reine kunstnern jo. Jeg har en vektorisert nymfe som er jævlig fet, etter en tegning jeg fikk fra en kjent engelskmann. Den kan du få på PDF så kan du fylle på med noen flere bugs bortover der hvis du vil.

Ja, bare send over. Får evt legge inn en nymfe til venstre og en spent til høyre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle TL skrev (2 timer siden):

Hvordan overførte du bildet av døgnfluen til vegg?

Kjerringa er en liten kunstnerspire, og har utrolig mye utsyr; pensler, maling (akryl/vannmaling), ark, tusjer, bøker, figurer og jeg vet ikke hva. Hun har også sånne kalkerpapir eller blåpapir/karbonpapir. Brukte et sånt med blyant for omriss, og brukte fancy tusjer etterpå i forskjellige tykkelser. Hadde kun svart da, så jeg har ikke fått til skyggelegging som jeg kunne tenkt meg, men det får bare være. Når jeg blir lei, er det fort gjort å pusse og male over og gjøre en gang til med annet motiv.  Har jo lært at jeg ikke får på plass noe jeg selv har laget, så da får jeg bare bryte en copyright eller to :) Er jo dog ikke noe problem å ta et ordentlig bilde man har tatt selv og kopiere over med omrissmetoden, men skal kunne litt teknikk for å skjønne hva som bør overføres da tenker jeg.

Uansett, er jo bare skatollet på promperommet/kontoret/trimrommet :)

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Pynte-update.

Har fått litt fot for akrylmaling. Jeg kan ikke tegne eller noe, men har veldig lyst til å lære. Har lyst til å pynte med fine ting på kontor/promperom. Prøver litt forskjellige teknikker, men får det ikke helt til. Tror jeg mangler dette kunstner-genet. Mennesker feks er kjempevanskelig å få til, så da tenker jeg at jeg kan prøve litt mer abstrakte ting. Selv ikke det blir det noe ordentlig ordnings på. Tenker faktisk å få tatt et kurs ila året, for det er litt moro å holde på med dette. Akkurat nå er det mye forsøk på Youtube-kopiering, men selv om jeg prøver å kopiere strek for strek så mangler jeg noe vesentlig. Selv det å blande riktige farger er farken meg vanskelig.

2022-01-06 16.25.13.jpg

2022-01-05 21.59.24.jpg

2022-01-05 21.59.57.jpg

  • Lik 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste pynte-update før jeg må hive meg rundt og lage hundrevis av fluer. 

Ene som jeg posta sist synes jeg var litt små-kul sånn i grunnprinsippet. Ikke spesielt virkelighetstro, men litt mere abstrakt preg med både svarthvitt og en del farger. Jeg lagde to til som jeg synes ble litt bedre, i alle fall med han fiskern. Vanskelig med følk, lettere der jeg bare klatter i vei.

2022-01-09 10.33.44.jpg

2022-01-09 18.08.56.jpg

  • Lik 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...