Gå til innhold

Nettbutikker - anbefalinger


Eirik Rusten

Anbefalte innlegg

Godtfolk! Hvilke nettbutikker bruker dere i Norge og i utenlandet? 

Kjenner godt til Gero og Nordisk Fiskeutstyr i Norge. 

Noen ganger kan det hende jeg er på utkikk etter noe spes, eller bare browser etter gode tilbud. Evt noen butikker har noe bra greier, som gode rimelige nakker, beads eller hva som helst.

Har brukt polske Bogdan Gawlik noen ganger. De er nok ikke med på den VOEC ordningen, og man må holde seg under 350 kroner der. De er ganske rimelige. For et par-tre år siden la jeg inn to separate ordrer for å komme under den tollgrensen som var da, men de så to ordrer på samme dag, og slo dem bare sammen. Det var ikke så nøye ifølge dem, da vel satte verdi 0 uansett. Gikk bra den gangen.  

Så i en annen tråd at noen brukte finske Mistpool. De er kanskje ikke så veldig billige, men man får gratis frakt derfra, om man ikke vil tracke pakken.

Noen anbefalinger til andre nettbutikker, norske som utenlandske, som er verd en titt på? Noen rimelige, eller med masse produkter, eller feks gratis frakt, eller kjempetilbud eller noe?

Til slutt: Wapsi stretch tubing, hvem i hule selger det? Er det slutt på produksjon av dette ekstremt nødvendige materialet til superklekkern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innenlands har jeg handlet hovedsakelig fra følgende:

-Nordisk fiskeutstyr (Gulff og litt diverse småting som Vinylrib etc) 

- Gero (Bindestikke, quills, binde utstyr, og diverse fiskeutstyr) I all hovedsak fordi jeg digger karene som jobber der, det er lett å handle på nett for så å svinge innom og plukke det opp. De har ett greit utvalg. De har også rimeligste pris på quills. 

- Stonefly (kroker, binde utstyr, bindetråd, dubbing, turkey biots etc). Bruker Stonefly på grunn av stort utvalg av Ahrex kroker, FlyRite og Kapok dubbing, og fordi de har ett rikelig utvalg av Semperfli bindetråd og dry fly polygarn. De har i tillegg rask og billig levering. 

- Skitt fiske (har veldig mye av det samme som Stonefly, men ofte noe billigere på enkelte produkter enn andre butikker. De har også enkelte ting Stonefly ikke har).

- Engerlie (CDC!! , Hanak kroker og Natures Spirit hårmateriale). 

 

Utenlandske butikker:

- Cookshill fly tying (Peccary, CDC) 

- Funky Fly Tying (ekstremt stort utvalg av dubbing) 

- Ebay (billige nakker og større tilgjengelighet av forskjellige typer nakker fra spesielt Whiting).

- Bogdan (Hanak kroker og en del småtteri du ikke finner i norske butikker). Jeg har ikke hatt noen problemer med leveranse og toll herfra. Bestilte to ordre for 600kr og 800kr. 

- Mistpool (diverse fiskeutstyr til praktisk fiske). 

 

Jeg vet vi snakker om nettbutikker her, men jeg vil allikevel slå ett slag for to butikker som har ett godt utvalg her, og det er Jaktia på Jessheim og Jarle & Bjørnar i Lillestrøm. De har en sparsom nettside, men de leverer meget på mange områder hva gjelder binde utstyr, materialer og fiskeutstyr. 

 

 

Endret av Roaas
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de norske jeg bruker er nevnt. Kjøper noen spesialkroker eller ting som ikke selges hjemme fra sakuma.co.uk, anglingactive.co.uk, lakeland flytying , troutcatchers.co.uk  og garryevans.co.uk Disse trekker fra britisk moms før de sender.  Hovedgrunnen til mitt kjennskap til disse er at jeg har en datter som studerer der borte.Når det gjelder krok har jeg noe»sære» ønsker og bruk i blant som jeg ikke får tak i hjemme. Bruker mye gamakatsu , især sl12s fra 1/0 og oppover til 6/0 som er rimligst på hjemmebane,   men så er det noen varianter jeg jeg ikke får tak i Norge og da må jeg nesten si dessverre amazon.com ,da jeg fort sparer noen hundrelapper på frakt over atlanteren og har de kjapt. Bestilt på mandag har de på  torsdag med ups.  Ahrex kroker er vel billigst på hjemmebane . Som sagt mange fine norske som har første prio hos meg. Og jeg har handlet hos de som er nevnt og noen til. Skal jeg binde fluer som sluker materialer: flytyersdungeon.com. Rimlig frakt og bruker ca2 uker til postkassa.

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roaas skrev (59 minutter siden):

Jarle & Bjørnar i Lillestrøm

Ja, har hørt om denne butikken maaange ganger, og det har vært utelukkende veldig positive ting som har blitt sagt. Jeg har liksom aldri kommet meg dit, dessverre. Jeg er litt sånn netthandler, og er ikke så veldig ofte i Lillestrøm og Oslo. Er jo egentlig ikke langt, så kan jo kjøre dit kun for å gå dit, selvfølgelig. Får satse på å besøke denne butikken før sesongen starter!

Engerlie glemte jeg i farten. Det er jo der jeg har handlet kjempeflott CDC de siste gangene! 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, Eirik Rusten said:

Ja, har hørt om denne butikken maaange ganger, og det har vært utelukkende veldig positive ting som har blitt sagt.  Får satse på å besøke denne butikken før sesongen starter!

Det er en usedvanlig koselig liten butikk med ett godt utvalg ifht størrelsen. Den er gammeldags og yter videre god gammeldags service. Bjørnar er veldig hyggelig. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Terje Bendiksby said:

Er de oppe går igjen?

Synes som, ja. Hyggelig handel, og. Betalte første bestilling på forhånd og Jarle sendte andren med faktura. Tillit!

En av de siste som jeg vet har Struble på lager. Og Wulff liner.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...