Gå til innhold

NJFF og sjøørret


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

Når det kommer til til den årlige fornyelsen av kontingenten i  Norges jeger og fiskerforbund har jeg tenkt , skal jeg melde meg ut? Grunnen, til at så ikke har skjedd,er at jeg synes den lokale foreningen gjør bra jobb med å kultivere de lokale vannene. Jeg er et veldig passivt medlem og de lokale barndoms vannene kommer ikke først på prioriteringslisten når fiskesesongen begynner, men de er viktige for mange i nærområdet. En ekstra god grunn dukket opp for meg i går etter at kontingenten var betalt:  Bjørn Tore Kjølholt er ansatt som sjøørret konsulent. Dette arbeidet kan vise seg viktig for å få bestanden opp. Her er det bare å ønske lykke til med et viktig tiltak.

Hællæ kultiveringsfolk😀
Litt info: Jeg har nå byttet arbeidsgiver fra Oslofjorden friluftsråd til NJFF. Stillingstittel er sjøørretveileder. Fra å jobbe med sjøørreten på fritiden gjennom rosareke (som fortsetter som før) vil jeg nå ha sjøørreten som fast arbeid. NJFF skal i årene fremover satse stort på det som heter sjøørretriket. Et enkelt mål, redde flest mulig bekker fra Hvaler til Portør. 25 kommuner i nedslagsfeltet. Prosjektet er under utvikling, mer info kommer fortløpende. Jeg samler nå inn mest mulig informasjon og spør dere om litt bistand. 1:Trenger informasjon om hvilke bekker det jobbes med i nedslagsfeltet. 2: Bekker som bør prioriteres. 3: Relevant informasjon som kontaktpersoner osv. Send dette til: bjorn-tore.kjolholt@njff.no
Håper å få snakket med så mange av dere som mulig

 

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det visste jeg ikke. Det er veldig gode nyheter. Han er jo en bra person å få inn der, med masse kunnskap om sjøørretfiske og kultivering. Og jeg tror også han er tilhenger av maks størrelse, økt minstemål og baglimit. Håper han har mulighet til å få spredd disse tankene inn i njff og at vi får se noen gode tiltak som fremmer sjøørreten.

Her er det bare å heie frem!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...