GÃ¥ til innhold
  • 0

Feste av backing til skyteline


matsv

Spørsmål

Hei 🙂

 

Sitter her med ny skyteline (rio med løkke i begge ender) som skulle vært festet til backing - så kan våren komme. Problemet er hvordan jeg best kan sette den fast da backingen ikke har løkke. 

 

Det jeg gjorde på min første stang var å ta backingen gjennom løkka, så lagde jeg to sirkler med backingen rundt fingeren, og tredde den så fem ganger rundt de to sirklene igjen og strammet til. Vet ikke hva knuta heter, men håper dere skjønner :) Er dette en helt feil fremgangsmåte eller er det solid nok? 

 

Beklager om dette ble rotete, takker for svar og tilbakemeldinger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei!

Jeg har bare pleid å bruke en vanlig slukknute for å feste backingen og det fungerer i hvert fall helt greit. Det er litt for sjelden jeg får knuta på backingen ut av snella... det er greit at den knuta ikke er for klumpete, så den glir relativt greit ut gjennom stangringene.

  • Lik 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Samme for meg. Knyter backingen rett på løkka med clinch knot (vanlig, enkel slukknute) med fire runder. Blir en fin overgang. Men som Truls er inne på, det er ikke særlig ofte backingen er utenfor stangringene i fisket etter brunørret og sjøørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...