Gå til innhold

Dæveldotten, hvordan var originalen?


Kim Roger

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lyst til å binde min gamle venn Dæveldotten. Dette var ei flue jeg brukte mye i starten av min fluefiskekarriere. Jeg finner ikke mye info om flua, men ser en oppskrift med oransje og svart. Jeg mener å huske vi bandt den i gul og svart, med oval sølvtinsel. Og med antron. Noen som vet den originale oppskriften, og hvilke farger som ble brukt?

Edit: Jeg ser nå at modifisert Lummepuppe er den samme flua... Så ikke at det var Staffans oppskrift.

Endret av Kim Roger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sett den. Jeg var ute etter det opprinnelige mønsteret, og det ser ut som det er varianten av Lummepuppe, som jeg nevnte. Så ikke det først. Men den er med kaninhår med mer. Og det kommer jeg neppe til å kjøpe. Jeg tenker at skal jeg binde et mønster med navn, ønsker jeg originalen, iallfall ganske nærme. Når man forandrer både dubbing og farger får man heller kalle fluene noe annet (eller kalle det en variant, hvis det er små endringer). Så jeg kommer nok til å binde noe annet, og heller ha (min gamle variant av) Dæveldotten som et minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...