Gå til innhold

Grandis klekker


Stifre

Anbefalte innlegg

Lag en Streaking med vinge til krokbøyen maks... så lager du slep av grå og oliven antron blandet som du spetter med mørk tusj. Tmc 100 str 8 typ.
De gangene jeg har sett grandisen klekke så går det ganske raskt ut av skallet med framkroppen... mens den blir sittende ganske mye lengre å tørke vingene nesten rett opp som en "vulgata", trodde faktisk det var en slik på litt langthold en gang. Skinnet kan sitte en stund på kroppen mens dette foregår..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Stokkebekk skrev (3 timer siden):

Lag en Streaking med vinge til krokbøyen maks... så lager du slep av grå og oliven antron blandet som du spetter med mørk tusj. Tmc 100 str 8 typ.
De gangene jeg har sett grandisen klekke så går det ganske raskt ut av skallet med framkroppen... mens den blir sittende ganske mye lengre å tørke vingene nesten rett opp som en "vulgata", trodde faktisk det var en slik på litt langthold en gang. Skinnet kan sitte en stund på kroppen mens dette foregår..

 

Takk for svar Rune! Da har jeg masse å gå etter når det gjelder klekker. Som du sier er det kanskje like greit å ha den ferdig klekkede typen også (med litt bling ) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RolvS skrev (45 minutter siden):

Bjørnar Skjevdals grandisklekker? Burde være mulig å dekode fra dette bildet: https://nfisk.no/fluer/orretfluer/varfluer/bs-grandisklekker

Hei, ja det er nok lett for de som har bindt fluer en stund :) For meg så ser halen på bildet ut som en grizzly fjær (eller noe som er tusjet)  og selull . Men så er jeg nybegynner også da :) hahah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel at det er noe litt krusete hår som har noenlunde lik farge. Det bør ikke flyte for godt, for det skal henge i vannfilmen og ikke flyte oppå. 

Første gang jeg så en klekke så fikk jeg litt sjokk over hvor digre de egentlig er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...