Gå til innhold

Håpet for sommeren 2021?


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

De er vel ikke bare meg som håper sommeren 2021 blir slik og at man ny vaksinert kan nyte  og kaste på vakene  i naturens stillhet. Regner med at det er flere enn meg her som legger fiske planer for resten av året i disse dager. Drømmene er der, hva som blir realistisk gjenstår å se.

P7290444.jpg

IMG_43272-Forbedret.jpg

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel mye til for at vi evt. havner i en situasjon som nede på kontinentet med kun lov til å gå på butikken og ikke bevege seg fritt ute i naturen. Om jeg ikke kan reise utenlands, ja det lever jeg fint med. Selv om jeg gjerne skulle tatt et par planlagte utenlands turer snart men det kommer vel forhåpentligvis andre tider. I fjor på denne tia var det faktisk ikke is på vannene og jeg tok første på tørrflue 27 mars. Nå ligger isen passe tykk på opptil halvmetern og det er fint for de som liker isfiske... god gammel normal vinter...

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet med Covid-pasientene siden mars i fjor og på samme tid i fjor håpet jeg bare at jeg fikk ferie. Det fikk jeg. I år tror jeg det blir likedan og planlegger å bruke mine ledige timer i skauen. Har lagt planer for turer innenlands og ordnet kort for det. Det er jeg ganske sikker på går i orden. Det skulle forundre meg om det legges ned forbud mot å ferdes fritt i skog og mark, med mindre det er som ved inngangen til Østmarka hvor det nærmest er 17. Mai tog på hovedstiene. 

Håpet for tidlig myggfiske spøker bra her nord for Kløfta, med fortsatt snø og is på vann beliggende nærme hovedveiene. Det synes jeg egentlig er helt ålreit. Verker ikke i stykker helt enda og boksene mine er ikke helt ferdig. Godt å ha litt tid. 

Håper dog alle dere får en premium sesong og ses vi ved bredden bjuder jeg gjerne på kokekaffe og litt juging.

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi jeg har så mye håp for sesongen. Som vanlig. Blir nok en skygge av ‘20. Så lenge det er lov å kjøre ut av kommunen blir det nok bra tenker jeg.

Sight-fiske på kilosørret i glassklar elv. Det handler om å time det riktig, og jeg har bedre intel i år enn i fjor. Kan bli stang ut som vanlig, men håpet er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på mange kveldsturer i sjøen nå fremover. Gleder meg veldig til å teste nye fluer og stenger i lokale myrputter i Oslomarka. Selv om gjennomsnittsfisken jeg får her er liten, er jeg veldig glad i Oslomarka.

Er redd de lengre turene glipper for meg i år pga corona. Men håpet er der. En ukes elvefiske med massive klekkinger hadde vært staselig :-) Hardangervidda lokker også noe voldsomt etter flere år uten besøk. 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 april må da første turen være mulig, tenker jeg. Må bare ha bittelitt mer varme fremover. Håper på maaange flere turer i år enn i fjor, i fjor var jeg ikke god på å dra ut, spesielt på høsten. Lurer på om det var bare 3-4 turer etter juli altså. I vinter har jeg vært mye flinkere på å binde fluer, selv om døgnflueboksen ikke er nevneverdig påbegynt. Ny undervannsboks og skauboks er nesten ferdig.

Går sterkt ut i fra at fiskeferien i elv gjennomføres som planlagt. I fjor var det mye vann, i år blir alt perfekt - vannstand, klekkinger, og øl :)

 

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...