Gå til innhold

Oppsamling av brukt fortomsmateriale ol.


Jon Arne Tomter

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips om en god løsning for å ta med seg brukt fortomsmateriale og annet småsøppel når man er ute ved elva eller vannet?

Jeg pleier å putte det i ei lomme og ta det med hjem. Men opplever litt for ofte at småbiter av fiskesene blir med hånda opp av lomma igjen. 

Mener å ha lest eller hørt at det finnes en «kit» til å feste i beltet som er konstruert for dette formålet, og som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/23/2021 at 4:35 PM, Bounce said:

Støtter meg bak denne. Veldig enkel å bruke. Ett minus er at festeanordningen der du drar ut rullen for å rense den for materialer kan være litt for lett å løsne. Min har løsnet ved to anledninger av ganske lite og det har bare vært flaks at jeg har sett det i skauen så jeg har fått med alt hjem. 

Kan være produksjonsfeil. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar og synspunkter.

Det er gjerne de små stumpene av sene som er «lettest å slippe ned» på bakken eller i vannet, og det er den gode løsningen for enkelt å ta vare på disse jeg leter etter. Jeg mener å ha sett en løsning hvor senestumper og småsøppel kan stappes ned i en boks fra toppen, hvor åpningen har en klaffe-løsning som hindrer det i å bli med opp igjen.

 

Endret av Jon Arne Tomter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Eirik Rusten said:

Er det noe fancy med den, eller skal man liksom bare stappe ting oppi? Er bestandig noe av fortommen som ikke vil oppi ting, synes jeg. Man stapper og stapper og blir aldri ferdig på ein måda. 

Spør ikke meg. Har Monomaster jeg. 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...