Gå til innhold

Når krokøyet blir for lite eller er det synet?


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

To hjelpemidler jeg bruker for å få de små tørrfluene på fortommen,  er dissse to:  Den dyreste , den blå, er den jeg rangerer på annen plass og den enkle sorte på første. Sparer endel frustrasjon når 5x skal gjennom øyet på ei lita flue. Ikke alltid like sikkert, men i de fleste tilfeller er det utrolig nyttig.

4F2F986C-8D71-46F5-A1B0-5650B449B14E.jpeg

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Terje Bendiksby endret tittelen til Når krokøyet blir for lite eller er det synet?

Det er helt klart krokøyet som blir mindre. Sikkert fordi krokprodusentene skal spare materiale, og dermed kostnader ttongue

Jeg har slitt med det selv denne sesongen, og bestilt meg den svarte. I tillegg skal jeg være litt flinkere til å gjøre det enkelt for meg selv når jeg binder og ha litt mer avstand til krokøyet, så hodet/superlim ikke konkurrerer om plassen.

Hvordan tror du den vil funke på f.eks once and away som har cdcvinge pekende opp langs krokøyet?

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha de kjapt på en par -tre dager så koster det i underkant av 300 kr eller deromkring på amazon.com , alt inkludert. På ebay og hvis du er villig til å vente ei stund  fra 70-100 og oppover. Søk på  magnetic tippet threader.  Den som ser ut som en fisk:  Orvis Eye Tie Fly Threader.Apropos  cdc  og dekt krokøye. Der er nok den som ser ut som fisk kanskje et lite fortrinn. Det som vanskliggjør prosessen at når  en kutter fortommen blir det ofte  en mikroball ved kuttpunktet , samt mykheten i materialet. Det å kutte fortommen i vinkel hjelper.

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...