Gå til innhold
  • 0

Marflo


Morty07

Spørsmål

11 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
Morty07 skrev (15 timer siden):

Hei,

Har lest litt om "Marflo" her på nettet.

Er det noen som har forsøkt å fiske med Marflo med fluedupp, og går det ann. bør jeg bruke synkende eller flytende dupp?

 

Ein kompis av meg bruker intermediate line og fisker imitasjonen med varierende inntrekk og hastighet. Har ikkje prød sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Morty07 skrev (På 12.7.2021 den 17.26):

Er det noen som har forsøkt å fiske med Marflo med fluedupp, og går det ann. bør jeg bruke synkende eller flytende dupp?

Mener du vanlig dupp? Finnes det dupp som synker? Er ikke poenget at de skal flyte som en ... dupp?

Da jeg fisket med flue og dupp, så var det jo i all hovedsak våtfluer vi brukte. Vil anta at det funker gull med marflo-imitasjoner også. Tipper litt som Ruben sier at variert inntrekk og hastighet er gull.

Men hvorfor ikke bare bruke fluestanga? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 hour ago, Eirik Rusten said:

Mener du vanlig dupp? Finnes det dupp som synker? Er ikke poenget at de skal flyte som en ... dupp?

Hehe, nei det finnes faktisk intermediate bombarda dupp. De funker vel mer som en slags kastevekt for å fiske fluer på spinnstang enn en nappindokator. Sikkert flott om du vil slenge streamer eller nymfer 100 meter ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Eirik Rusten skrev (På 14.7.2021 den 17.16):

Mener du vanlig dupp? Finnes det dupp som synker? Er ikke poenget at de skal flyte som en ... dupp?

Da jeg fisket med flue og dupp, så var det jo i all hovedsak våtfluer vi brukte. Vil anta at det funker gull med marflo-imitasjoner også. Tipper litt som Ruben sier at variert inntrekk og hastighet er gull.

Men hvorfor ikke bare bruke fluestanga? :)

 

Hadde det bare vært så enkelt, i de vannene jeg har vært sissi får jeg hverken brukt fluestanga eller Tenkarastanga. Tett skog og ris rundt hele.😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Ruben Petterson skrev (31 minutter siden):

Mulig med bellyboat so hadde jo de vå ein løsning <<l

Jeg er en fattig, arbeidsløs 65 åring Ruben 😩hvis jeg skal spare kanskje til neste år. Og så har jeg jo en ekonomisjef 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Morty07 skrev (3 timer siden):

Jeg er en fattig, arbeidsløs 65 åring Ruben 😩hvis jeg skal spare kanskje til neste år. Og så har jeg jo en ekonomisjef 😂

Ser den, fiske kan bli dyrt om ein skal ha alt. Har kjøpt de meste brukt på finn sjøl og de funker fint for meg. Men da e opp til ein sjøl og bestemme kor dyrt de skal vere <<l 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Ruben Petterson skrev (5 timer siden):

Ser den, fiske kan bli dyrt om ein skal ha alt. Har kjøpt de meste brukt på finn sjøl og de funker fint for meg. Men da e opp til ein sjøl og bestemme kor dyrt de skal vere <<l 

Enig Ruben😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...