Gå til innhold

Første fisketur med 2åringen i huse


Ruben Petterson

Anbefalte innlegg

Var endelig på tide og prøve og dra med ho so gjer meg lite fisketid ut og fiske:D Ho har fått hov og fiskestang so var berre og komme seg til nærmeste kai. Fiske var morro, ville ikkje heim :4_joy: Eg håper interessen fortsetter og eg  kan introdusere fluefiske etter kvart. Når er de ok og kjøpe fluestang til ungen?:4_joy:

Snapchat-1419385773.jpg

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Ungene kan du gi fluestang så fort som mulig, men det er jo best å jukse litt i starten, sette på en agnbit og fiske bergnebb eller småabbor. Så tar man forsiktig inn kasting og drar småørret i en liten elv eller bekk. Viktigste i starten er at det skjer noe jevnlig. Og er det fluestang i bruk, er det den de lærer å håndtere.

En litt fargesprek glassfiber er jo artig, og tåler en del mer enn karbon, om de ikke er helt forsiktige

Endret av Truls
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truls skrev (6 minutter siden):

Så gøy! Ungene kan du gi fluestang så fort som mulig, men det er jo best å jukse litt i starten, sette på en agnbit og fiske bergnebb eller småabbor. Så tar man forsiktig inn kasting og drar småørret i en liten elv eller bekk. Viktigste i starten er at det skjer noe jevnlig. Og er det fluestang i bruk, er det den de lærer å håndtere.

En litt fargesprek glassfiber er jo artig, og tåler en del mer enn karbon, om de ikke er helt forsiktige

Viste ikkje at glassfiber tåler meir, men de er eit bra tips då ho ikkje er direkte snill med verken stang eller snelle :4_joy: ser scierra har ei beregnet på barn, men berre 3,7 fot lang. Vil ikkje den bli litt kort til og lære og kaste med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har gitt meg med fiske, så husker jeg at jeg satte på et int. #7 som jeg vant i et lotteri i regi av en konkurranse til VM på en ABU SUESSIA slukstang . Nå var jeg ikke noen racer med stanga, men jeg kastet nesten like langt med dette opplegget som med  vanlig fluestang. Så jeg tror ikke lengden har så mye å si, for jeg regner med at en sånn kort stang som det her refererestil, er beregnet for fluesnøre. Så lykke til.

 

Magne Fjellstad.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne Fjellstad skrev (17 minutter siden):

Selv om jeg har gitt meg med fiske, så husker jeg at jeg satte på et int. #7 som jeg vant i et lotteri i regi av en konkurranse til VM på en ABU SUESSIA slukstang . Nå var jeg ikke noen racer med stanga, men jeg kastet nesten like langt med dette opplegget som med  vanlig fluestang. Så jeg tror ikke lengden har så mye å si, for jeg regner med at en sånn kort stang som det her refererestil, er beregnet for fluesnøre. Så lykke til.

 

Magne Fjellstad.

Du har nåkk eit poeng, og dei som er flinke og kaste kaster ofte bra med de meste tenker eg. Eg tenker ikkje at ho skal kaste so langt med de første, tenker og øve på få fine presentasjoner av flua. Lengden på kastene kommer når ein klarer og kontrollere kaste, de er ihvertfall min erfaring.

Takk for svar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...