Gå til innhold

Fluefiske og utstyr post korona


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sikkert nok utstyr, men det skal bli spennende å se det generelle tilbudet på nytt utstyr  gjennom vinteren og til høysesongen starter. Mangel på frakt kapasitet, nedstengte fabrikker osv. I vinter måtte jeg vente et halvt år på en pontongbåt, bestilte akkurat to CTS blanks fra New Zealand og I Auckland er alle fabrikker nedstengt pr nå og arbeidsstokken må hode seg hjemme og jeg er lovet blanksene i god tid før tørrflue sesongen 2022. Endel flue snører  som f.eks barrio kan ikke levere. Sage  er tom for mange modeller.  Noen forhandlere og produsenter  har gått over ende. Elektronikk industrien og mange andre sliter med råvare   og komponent tilgang. Generelt skal det bli spennende å se tilbudet på det vi har tatt for gitt i 2022. På den annen side det er materielle verdier og helsemessig har jeg og mange med meg kommet greit gjennom pandemien  så langt , og det er det viktigste.

 

 

 

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er det så spennende egentlig? Tilbudet er vel det det er og lite man får gjort så mye med. Har jobbet med de aller dårligste Covid-pasientene i landet siden Mars i fjor, og det farger nok noe av synet mitt på det materielle behovet. Så lenge jeg får fri til å dra på fisketur, skogsturer og at jeg har det helt essensielle for å få fisket så kjenner ikke jeg på noe umiddelbart savn etter noe som helst materielt. Synes tilbudet jevnt over er ganske så streit til tross for at verden nå står i noe av det som er det mest verdensomspennende problemet i nyere tid. Skal jeg måtte på død og liv rette en pekefinger så skulle jeg gjerne hatt noe lettere tilgang på god CDC, men det får bare være.

Om tilbudet generelt skulle bli noe mer innsnevret så er ikke det noen nevneverdig plage for min del hvis jeg kjenner godt etter. 

 

Endret av Roaas
  • Lik 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roaas. Der traff du spikeren på hodet. Har selv bekjentskaper som har vært sykemeldt et år pga corona og noen som ikke har vært så heldig etter å ha blitt smittet. Datter som har bodd og bor i England  og  vi fleste nordmenn har vært utrolig heldige pga restriksjone og nå vaksinen.  Det jeg har savnet mest er den personlige  friheten  og evig takknemlig for at det ble  frigitt en anestilege under verste perioden og kona fikk fjernet noe som var mer alvorlig enn antatt.  Gods og gull har egentlig jeg nok av .

Endret av Terje Bendiksby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mange gode refleksjoner synes jeg. Selvfølgelig behøver man strengt tatt ikke det nyeste, hotteste lineklipperverktøyet, men likevel følger jeg utviklingen med stor nysgjerrighet. Har opplevd tilgangen på fluefiskeutstyr som meget begrenset under pandemien. Det samme gjelder mye annet på markedet, for eksempel sykler. Med en kresen tilnærming så går jeg heller å venter enn å kjøpe noe jeg muligens ikke blir fornøyd med. 

Nå når situasjonen nærmer seg normalen igjen så tar jeg meg selv i å forvente at vi går tilbake til det tilbudet og utvalget vi var vant til i 2019. Kommer vi dit igjen med det første? Jeg tror i tilfelle det kommer til å ta flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...