Gå til innhold

Hvor kan jeg bytte neopren sokk på vadere?


Kenny Nguyen

Anbefalte innlegg

Fikk 25% rabatt kode og det ga mulighet til å slå til på vadere. Har sett endel på patagonia sine Swiftcurrent, så jeg slo til på de. 

Størrelsen small pleier som regel å passe, så jeg gikk for det minste fra Patagonia. For en eller annen grunn så er den minste størrelsen på disse SRM, som er altså S for selve vaderne i størrelse small, R for regular i lengde og til slutt M for medium i føtter.
Genial størrelse system, men helt håpløs størrelse produsert spør du meg.

Har Simms vadere som jeg har brukt i 15 år, og de er i størrelse Small. Vaderne er perfekt passform, og skulle det være noe så bytter Simms sokkene.

Patagonia tilbydde å refundere 500kr ved at jeg fikk utført sokk bytte ved lokale fiskebutikk. Så jeg stakk innom nfisk/nordiskfiskeustyr som blir min lokale butikk, men de ønsket ikke å gjøre dette og ba meg om å ta dette med der jeg kjøpte vaderne fra. Disse ville ikke utføre dette, og ba meg dermed å sende vaderne i retur hvis jeg ikke likte de.

Jeg liker vaderne, de har praktiske løsninger, virker robust, og ser kule ut, de passer bra alt ellers enn sokkene. Så jeg ønsker å gi det et forsøk med å bytte sokkene. 
Spørsmålet er, er det noen her som vet om flere butikk eller steder som kan utføre bytte av vade sokker?

Takk på forhånd for alle svar og bidrag :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg brukte Patagonia sentralt for service / reklamasjon på sine vadere. Tror det var et kontor i Frankrike han benyttet seg av. Ulempen ved dette er kanskje at man må betale litt frakt for forsendelsen, samt håndtere evt toll. Du kan jo sende en mail til Patagonia direkte å høre hva de tilbyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jarle TL Jeg tok direkte kontakt med Paragonia, men de tilbydde ikke å bytte sokkene selv bare å betale inntil 500kr for utført arbeid :( 

@Tørrflua Tusen takk, da tar jeg kontakt med Bjørnar fra "Jarle og Bjørnar fluefiske" :) 
Er kjent med flyfishing Europe på kløfta, men at de hovedsakelig er for Simms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

@Jim Bergsdalen Veldig seint svar, men det endte dessverre med at vaderne blir returnert. Veldig synd da jeg gledet meg veldig til vaderne, syns de var kule og virka veldig lovende. Det blir heller Simms G3, ikke noe mindre ivrig etter de :P
Litt kjedelig da Simms G3 er veldig kjent i markedet, var egentlig veldig gira å teste ut Patagonia sine mid-end vadere. Planen var å teste de ut så å lage en anmeldelse, men sånn ble det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig synd, der jeg kjøpte de hadde de priset feil. Så feilpriset med 25% fikk jeg Patagonia vaderne til under 4500kr, så det er ganske surt at jeg ikke fikk til å bytte sokkene. Fikk et kjempe bra tilbud på de Simms vaderne, hadde jeg ikke fått det så hadde jeg vel bare ventet eller funnet noe annet.
Prisen er syk ja, så jeg er meget nøgd at mine vadere har holdt i 15 år! :D

Jeg prøvde meg på noen vision vadere, hørt Vision sine Strip 2.0 er veldig bra. Dessverre er jeg så kort og liten at de ble for store. Det som er at de har 37.5 tek som virker veldig interessant. Holder den tek'en mål og en prislapp til litt over 4000 så kan de være noe å vurdere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Jim Bergsdalen said:

Eid en del vadere fra Vision, men de var veldig løs i formen men det er jo over 10 år siden. De jeg hadde de var med glidelås. Men de er sikker mye bedre nå. 

Har noen nyere fra de, nå har de "long" størrelser. Da kunne jeg gå ned fra L til ML (Medium Long), da fikk jeg rett passform til lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...