Gå til innhold

Ny Guideline LPX


Runar Dankel

Anbefalte innlegg

Jeg synes disse var stilige og litt utover det vanlige mtp design og utseende. Artig at de går i den retningen og at de har stangserier med definerte bruksområder. Stilige snellefester også! At det er gode stenger er jeg ikke i tvil om uten å ha prøvd, men det er ikke så mange som produserer med den finishen på klingene, og de er oppe i der kvalitetsmessig. Jeg har hatt et par brudd på stenger med lik utseende på klingen, men det er et par forbedringer gjort siden den gang regner jeg med. Så disse er nok gode kjøp, de gamle lpx var veldig bra stenger og ikke noen ublu pris den gang.

Fikk lyst til å prøvekaste et par av disse!

Endret av Truls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo sett dette på noen av de store premium merkene I mange år, men dette er jo litt av samme ideen som når en selger WF liner også, liner til et bestemt fiske. Bra salgsstrategi fra Guidelines side.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truls skrev (På 5.11.2021 den 20.56):

Jeg synes disse var stilige og litt utover det vanlige mtp design og utseende. Artig at de går i den retningen og at de har stangserier med definerte bruksområder. Stilige snellefester også! At det er gode stenger er jeg ikke i tvil om uten å ha prøvd, men det er ikke så mange som produserer med den finishen på klingene, og de er oppe i der kvalitetsmessig. Jeg har hatt et par brudd på stenger med lik utseende på klingen, men det er et par forbedringer gjort siden den gang regner jeg med. Så disse er nok gode kjøp, de gamle lpx var veldig bra stenger og ikke noen ublu pris den gang.

Fikk lyst til å prøvekaste et par av disse!

Du må teste Truls, dette er noe helt annet en alt annet vi har/har hatt. Eneste som disse deler med LPX er navnet som vi ønsker å beholde resten er nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig å si noe om hva som er nytt mht disse stengene, Rune? Spør av nysgjerrighet rett og slett. Må nok prøvekaste et par av disse ja! 👍

For min del tåler jeg å høre litt reklame om disse også for den saks skyld

Endret av Truls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truls skrev (21 timer siden):

Mulig å si noe om hva som er nytt mht disse stengene, Rune? Spør av nysgjerrighet rett og slett. Må nok prøvekaste et par av disse ja! 👍

For min del tåler jeg å høre litt reklame om disse også for den saks skyld

Jeg kan godt skrive litt slik jeg føler det så får dere ta det for hva det er.
Jeg synes de har en spesielt god kombinasjon av meget lett vekt, følsomhet, bra dybde kombinert med hurtighet og spenst. Veldig lettkastet og presis. Også er det imo stenger som er rett klassifisert, det er en 4er ikke no mer... samme med det andre. Vektanbefalinger er spot on kanskje med 1gram i tillegg hvis man skal ha lange liner på typ 12m og opp.. så tåler de det.

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis er retning man ser mange stangdesign beveger seg mot, i motsetnjng til at det blir stivere og stivere som lenge var trenden. Jeg synes det er gledelig å se retningen utviklingen tar og jeg håper guideline lykkes med disse seriene. Det ser i hvert fall lovende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt LPX coastal 7# 9'2 i ca 1 år nå for sjøørret. Så kan komme med lite innspill for den :)
Den er smått permittert da jeg har fått en Hardy Zane pro #7. Det som er skremmende er at Coastal stanga ikke er noe markant dårligere enn Zane. Den kjennes like lett som Zane, tross for å være litt lenger. Stanga er tynn i diameter også, mulig det er dette som bidrar til mindre sving-vekt? Den kaster meget godt må jeg si med en gang! Har bare kastet med Zane i 2 mnd, men foreløpig kaster jeg lenger med coastal enn Zane. Så guideline har absolutt fått til noe spesielt! 
Kaste messig så føles den mest som å kaste med en 5#,  lett å kaste, lett sving-vekt og ikke altfor rask.

Sammenligne med Hardy zane så slår den ikke Coastal stanga noe markant. Som sagt skremmende fordi Zane koster jo dobbelt så mye.
Største forskjellen mellom disse som jeg har merket, er mest feeling under kjøring av fisk.
Snakker jeg kun for LPX Costal stanga, men jeg tror ikke en finner mer value stang for sjøørret enn den akkurat nå.

Så veldig spennende å se hva de har fått til med andre kategoriene. Tror markedet burde se seg litt for guideline, for de kommende produktene virker heftig. At de også har investert i å produsere bærekraftig er big kudos!

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...