Gå til innhold

Hvordan er denne bundet?


Runar Dankel

Anbefalte innlegg

Da har jeg selvfølgelig gått på en smell og fått meg nybegyner sett. Og som nybegynner er det mange teknikker jeg ikke kan. Så er det noen som kan peke meg i rett retning for hvordan jeg kan binde denne: Lium er hot

 

Er spesielt etter at kroppen er dubbet jeg faller av. Legger han inn hvit cdc som blir både vinge som står bakover og oppover? Og så grizzly hackle rundt den biten som står oppover?

Endret av Runar Dankel
typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runar Dankel skrev (2 timer siden):

Takk @Eirik Rusten. Legger ved bilder av flua som selvfølgelig er copyright til Oppstrøms.

De har nok begynt med en liten bit garn av no slag som nymfeskall, bundet det inn, dubbet kroppen. Så bindt inn to cdc-fjær med tuppen bakover som vinge bakover, og resten rett opp. Surret litt rundt og bygget en stamme som de har surret parachute-hackle rundt. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Eirik. Det gir mening.

Forsøke rå balansere enkelt og interesant, Truls. Må lag enoe jeg er interesert i å fiske med. Laget noen Palmino mygg og dubbing maur med og uten vinger og hackle allerede. Så da titter jeg etter andre typer for å binde litt forskjellig. Tipper det blir noen f-fly i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...