Gå til innhold

Danielsson f3w 2six eller L5w 4seven til 9ft #5?


David A.

Anbefalte innlegg

Hei! Min gode gamle grønne G Loomis NRX LP 9ft #5 trenger ny kamerat og denne gangen så er det virkelig valgets kval.

Personlig så liker jeg L5w utrolig godt, ei snelle som virkelig er skrudd sammen ordentlig. Pen å se på er den og!

På den andre siden så er jeg redd for at 4seven kan bli for tung, og at den kanskje er mer tiltenkt streamerfiske med 6 og 7 stenger.

Noen som har prøvd L5w 4seven, er den noe å satse på en 9ft klasse 5? Eller bør jeg heller gå for f3w 2six.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt svar er helt klart i denne sammenheng. Jeg har prøvd begge de nevnte fra Danielsson.

L5W er for meg alt for tung for lette klasse 5-stenger. Men dette er avhengig av smak og behag, vane og tyngde på stanga. Jeg brukte den til klasse 6 (4seven) og 7 (6nine). De kjentes faktisk litt for tunge for mine streamerstenger til og med. Solgte mine og gikk over til lettere.

Skulle ville gått for F3W eller aller helst Danielsson Original DryFly for tørrfluefiske klasse 5. Spørs om du vil ha brems eller ikke. Bremsesystemet til Danielsson er forresten meget bra!

Ellers bør du ta en kikk på GL sin nye snelle med kun overløpsbrems ^-^

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har F3W i 4seven og L5W i 6nine (med en 4seven extra spole.) L5W er ganske tunge, selv om de er fine. J bruker disse på sjuern til SØ. F3W er og tyngre enn mange andre sneller, men jeg synes 4seven fungerer helt ok med mine femmer-stenger. I dag bruker jeg dem dog mest med mine litt lengre stenger (10’ #4 og ~11’ #3) ettersom de balanserer ut disse lengre stengene veldig bra.

 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle TL skrev (7 timer siden):

Mitt svar er helt klart i denne sammenheng. Jeg har prøvd begge de nevnte fra Danielsson.

L5W er for meg alt for tung for lette klasse 5-stenger. Men dette er avhengig av smak og behag, vane og tyngde på stanga. Jeg brukte den til klasse 6 (4seven) og 7 (6nine). De kjentes faktisk litt for tunge for mine streamerstenger til og med. Solgte mine og gikk over til lettere.

Skulle ville gått for F3W eller aller helst Danielsson Original DryFly for tørrfluefiske klasse 5. Spørs om du vil ha brems eller ikke. Bremsesystemet til Danielsson er forresten meget bra!

Ellers bør du ta en kikk på GL sin nye snelle med kun overløpsbrems ^-^

Hvis l5w 4seven var for tung til et streameroppsett i #6 så er det nok oppe og avgjort. Da blir det f3w 2six!

Original dryfly og nymph w har jeg hatt. Flotte sneller å se på, men dessverre - jeg liker litt lyd. Derfor jeg solgte også backwinderen min som satt på nrx #4, selv om jeg angrer på dette titt og ofte. Ble til en hardy ultralite cadd 3000 istedetfor

Takk for gode svar da 😁

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RolvS skrev (6 timer siden):

Jeg har F3W i 4seven og L5W i 6nine (med en 4seven extra spole.) L5W er ganske tunge, selv om de er fine. J bruker disse på sjuern til SØ. F3W er og tyngre enn mange andre sneller, men jeg synes 4seven fungerer helt ok med mine femmer-stenger. I dag bruker jeg dem dog mest med mine litt lengre stenger (10’ #4 og ~11’ #3) ettersom de balanserer ut disse lengre stengene veldig bra.

 

Ja, jeg har den i 6nine. Flott snelle som rommer mye.

Terje Bendiksby skrev (1 time siden):

Ville nok gått for FW serien. Bruker derfra klasse tre tom 6. LW for tyngre. Fine sneller og bra brems men bremsen er vel overkill til ørret? 

Jo den er igrunn det. Brems generelt er overkill til alt jeg har fått, til laksefiske  på tohånds så bruker jeg mest hardy marquis og perfect. Savner ingen mekanisk brems på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...