Gå til innhold

Fluekastedag i Bjørkelangen Sportshall 26 Februar


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har leid Bjørkelangen Sportshall 26 februar fra kl. 11-16 for at vi skal kunne kaste litt med flue.
Eneste forbeholdet er evt. endringer i covid restriksjoner. Jeg tipper vi også finner på en form for bevertning 😉

Fint om de som ønsker å komme melder seg på i denne tråden. Tipper vi kommer til å legge ut en sak på FFS Face også.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruben Petterson skrev (14 timer siden):

Kjem de nåke guideline demo nærmere Bergen som du veit om?😅 er de berre eg som er medlem fra Vestlandet kansje?😅

 

Screenshot_20220116-204507_Maps.thumb.jpg.8bd1a12a211a6157e67107bfd219defb.jpg

Hei Ruben,
Pr. nå så vet jeg ikke, alle demoer avhenger av hva som skjer med covid. Og jeg tipper det kommer opp en liste på slikt når det er klart.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/16/2022 at 6:55 PM, Rune Stokkebekk said:

Heisann,

Jeg har leid Bjørkelangen Sportshall 26 februar fra kl. 11-16 for at vi skal kunne kaste litt med flue.
Eneste forbeholdet er evt. endringer i covid restriksjoner. Jeg tipper vi også finner på en form for bevertning 😉

Fint om de som ønsker å komme melder seg på i denne tråden. Tipper vi kommer til å legge ut en sak på FFS Face også.

Hei Rune.

 

En god fiskevenn av meg bor en halv time unna Sportshallen. Han vurderer for tiden guideline distance snøret opp mot den mellom lange klumpen som vel heter Elite. Vil disse to snørene vœre tilgjengelig for et prøvekast eller to?

PS, det er alltid flott med noen som organiserer og tilrettelegger for denne hobbyen/lasten.

Endret av Lars Solberg
synes spørsmålet passer bedre på personlig mail.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Solberg skrev (11 timer siden):

Hei Rune.

 

En god fiskevenn av meg bor en halv time unna Sportshallen. Han vurderer for tiden guideline distance snøret opp mot den mellom lange klumpen som vel heter Elite. Vil disse to snørene vœre tilgjengelig for et prøvekast eller to?

PS, det er alltid flott med noen som organiserer og tilrettelegger for denne hobbyen/lasten.

Jeg har Elite i #4 og #5, ingen distance men flere andre og noen helt nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Solberg skrev (1 time siden):

 

Har sett det bli nevnt at Guideline Elite lina var en hel klasse tyngre enn normalt...

Dette blir mer og mer normalt. Prøv bare å gå ned en klasse på snøret som et alternativ.  Noen ganger kan det føles riktig så bra å kaste med

Endret av Truls
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Solberg skrev (12 timer siden):

En liten ting bare: Tror vel kanskje at det tiltenkte snøret vil bli brukt på litt eldre stang eller stenger og at en normal vektet line i forhold til sin vektklasse vil vœre ideelt

Har sett det bli nevnt at Guideline Elite lina var en hel klasse tyngre enn normalt...

Hva er normalt for en line i klasse 5, 9gram ifølge aftm og dette var vanlig lenge på tradisjonelle WF liner som hadde typ en klump på 9meter. Nå er det jo klumper på alt fra 6meter til nesten 20 for en 5er line.

Så og si ingen stenger på markedet i dag i klasse 5 anbefales med såpass lett vekt. Det er ingen fasit lengre. Kun anbefalinger på kastevekt fra de ulike leverandørene. Med 12gram på 10,6m så er ikke Elite noen tungvekter i den sammenhengen egenlig, den er ganske normal. Eldre stenger er ikke så fleksible og stabile som de med nyere teknologi. Så de kan være litt mer følsomme for kastevekt og stiller litt andre krav til kasteren. Må nesten prøve seg litt fram hvis man ikke har noen referanseline fra før.

Jeg har noen nye liner som ikke er lagt ut ennå men som kommer nå. Jeg tar med de og de er litt lettere enn det som er normalt nå om dagen. Kan få teste de.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...