Gå til innhold

Bens of Holland 6'6" #1


Anbefalte innlegg

Takk, høres bra ut. Kikket litt på klingene og de så skikkelig fine ut. Digger finishen på de. Fikk veldig lyst til å bestille meg en #3, men hittil så har jeg vært alt for lite flink til å bruke de glassfiberstengene jeg har. Føles den riktig klassifisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er første kastene tatt med stangen. Linen var Cortland Sylk #2, med tanken at hvis jeg bruker noe mindre enn 33ft så blir det nokså riktig vekt for en ener. Dette fungerte i så måte riktig at jeg ikke kunne gå mye mer enn 7-8m av line ute før jeg fikk trøbbel med kastingen. Sikkert noe som skyldes kasteferidighetene mine, men likehvel har stangen helt åpenbart grensene sine.

Å kaste en glassfiber ener synes å være en øvelse på å tilpasse seg selv til det som stangen orker å gjennomføre. Den kaster pent med stangtoppen når man har 3-5m line ute, og orker opp til de 7-8 meter line som sagt. Gøy å kaste med små bevegelser og prøve å ikke bruke kraft til 5-6 meters avstand (siste 2m er fortom).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en superartig stang å snikfiske med. Særlig i små bekker. Jeg falt for stanga, gjennomskinnelighet struktur og finish... og bestilte meg en i klasse 3. Håper den funker fint til snikefiske og det kan bli gøy da det er mye fisk rundt 400-500g.

Har bestemt meg for at jeg skal ha med en glassfiber på hver tur ved nærfiske, og at det har blitt sånn skal du ha litt av skylden for 👍

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...