Gå til innhold

Rio eller Sa


Labbe

Anbefalte innlegg

Hei! Skal først og fremst ha meg ny line til 5erstanga. Den blir mest brukt til tørt, nymfer, buzzere. Til snikfiske bruker jeg klasse 3 og streamere klasse 6. 

Uansett, det jeg TROR kunne passet mitt fiske bra er SA vpt2.0 eller ART. Men nå har Rio Gold sneket seg inn som en kandidat også. 

Noen som kan veilede litt her, fordeler/bakdeler osv? Når disse linene koster opp mot 1500,- synes jeg det er kjipt å ikke bli fornøyd for så å selge det på Finn til under halv pris rett etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er man nødt til å ha de absolutt dyreste snørene da..?

For egen del så gidder jeg sjelden å velge de dyreste snørene, rett og slett fordi jeg finner snører som passer meg og mitt fiske bedre. Man må ikke nødvendigvis kjøpe det dyreste, da de ikke nødvendigvis er best.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo eventuelt kjøpe brukt på finn til halv pris, og om de er eit snøre du liker kan du kjøpe eit nytt når de er utslitt 😄 Eg har eit SA Amplitude Trout WF #4, eg var fornøyd heilt til eg prøvde Rio Elite Technical Trout WF #4 av ein kompis. Synes Rio sitt snøre var bedre. Men de er berre min meining 😄

Mvh Ruben 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamson Guru skrev (9 timer siden):

Rio sine liner har nå blitt priset til 1600.-  Det er helt sinnsykt. Ta med deg stangen din og prøvekast de aktuelle linene før du kjøper 👍

Ja, hadde jo vært det beste. Men i disse netthandel tider så har det vært vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruben Petterson skrev (8 timer siden):

Kan jo eventuelt kjøpe brukt på finn til halv pris, og om de er eit snøre du liker kan du kjøpe eit nytt når de er utslitt 😄 Eg har eit SA Amplitude Trout WF #4, eg var fornøyd heilt til eg prøvde Rio Elite Technical Trout WF #4 av ein kompis. Synes Rio sitt snøre var bedre. Men de er berre min meining 😄

Mvh Ruben 

Ja må ofte sitte på gjerde å vente litt på akkuratt det snøret man vil ha kommer da:) men absolutt en mulighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett SA SBT i klasse 5 på min Hardy nå, en stang som jeg opplever som relativt myk. Det funker godt og jeg synes lina er veldig god og kaste med. Den presenterer fint, men kan være litt hard i nedlegget. Dette kan like gjerne være kasteferdighetene, men stort sett er jeg veldig glad i den lina. Har prøvd både Barrio SLX, Rio Single Hand Spey og en Guideline jeg ikke husker navnet på. Jeg liker de litt tyngre klumpene på den Hardy stanga. Foreløpig har SA og Barrio vært de to diggeste, hvorpå SA har vært best synes jeg.

Kjøpte "ny" stang her forleden og da kjøpte jeg et Rio Gold snøre. Mye lengre klump enn jeg er vant med, men dette er en litt raskere stang og jeg synes sånn sett at den passer godt. Det blir litt mykere føles det ut som. 

Vet ikke om dette hjelper en dritt egentlig, men det jeg vil si er at SA snøret er fryktelig godt og jeg opplever at med den coatingen de har på så sliter jeg mye mindre med at snøret blir tregt. Blir nok VPT 2.0 istedenfor Rio Gold på den nye stangen når den Gold lina takker for kaffen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...